-
Q:
Heeft de iPad Air Wifi GPS aan boord?
Ik wil volgende weekend de nieuwe Air gaan halen, maar ik twijfel tussen de Wifi en de Wifi+4G.
ik lees dat de Wifi+4G ondersteuning heeft voor GPS (GPS assisted)?
Betekent dat dat de Wifi-versie überhaubt geen GPS ondersteunt?InactiefAnoniem24 oktober 2013 om 10:19Geen enkele iPad met WiFi heeft ook GPS gehad. Alleen de 3G modellen hebben dit. De locatievoorzieningen van de iPad met WiFi komen dan ook van WiFi.
Specificaties van de nieuwe iPad Air.
Halverwege de lijst, bij ‘Location’ zie je dat GeenMorgenRood gelijk heeft: enkel de iPads met een 3G/4G-verbinding beschikken over GPS.Je zult dus iets dieper in de buidel moeten tasten wil je beschikken over GPS: Apple moet immers ergens die winstmarge van 30% vandaan halen.
KarelWillem heeft hierin gelijk, maar ….
Besef wel dat enkel gps ondersteuning, zonder dat er data kan worden opgehaald om gedetailleerde kaarten weer te geven, meestal toch vrij zinloos is.
Dat is denk ik ook de reden dat Apple heeft gekozen voor deze twee configuraties.Ik heb een iPhone 4 zonder 3g abonnement, en gebruik mijn GPS toch regelmatig, zoals voor navigon en runkeeper. Nu zal je deze apps op iPad wellicht minder gebruiken, maar GPS zonder 3g is niet zinloos. Daarbij is een prepaid kaart misschien wel voordeliger, als je de 3g toch alleen maar voor GPS doeleinden (Maps) wilt gebruiken zal de gebruikte data niet zo veel zijn.
Martin55 op 31 oktober 2013…Besef wel dat enkel gps ondersteuning, zonder dat er data kan worden opgehaald om gedetailleerde kaarten weer te geven, meestal toch vrij zinloos is….
Que??
Daar zijn bijvoorbeeld navigatiesystemen/apps voor uitgevonden. Die werken met offline-kaarten namelijk.
Daarnaast zijn er legio kaartenapps te vinden die ook hele mooie kaarten hebben die je offline kunt gebruiken.
Daar zijn bijvoorbeeld navigatiesystemen/apps voor uitgevonden. Die werken met offline-kaarten namelijk.
Dat is juist, maar als dit het enige doel is om een meerprijs van 120 euro (plus evt. betaalde App’s) te verantwoorden, dan zou ik, voor datzelfde bedrag, toch een native navigatiesysteem kiezen (TomTom of Garmin).
Daarom heb ik gezegd “meestal toch vrij zinloos….” En niet “het kan niet”!Dat is een hele andere insteek.
GPS is zeer zeker zinvol. Je mag je inderdaad alleen afvragen of je dat 120 euro waard is.
Aan de andere kant:
– Ik rijd al heel lang met NavFree. Kosten: inderdaad Free (0 euro).
– Een hardware navigatiesysteem is wéér een extra device bij je.@KarelWillem,
Dat is duidelijk.Ik rijd al heel lang met NavFree. Kosten: inderdaad Free (0 euro).
Ik zie overigens dat deze app toch ook wel “in app aankopen heeft”.
Andere App’s hebben soms wel zoveel “in app aankopen” dat dit soms de aanschafprijs van een iPad of compleet navigatiesysteem te boven kan gaan.Mijn vraag is wel of je NavFree gebruikt op de iPad of de iPhone.
IPhone kan ik begrijpen, maar de iPad op de voorruit monteren? … Brrr.
Dan kies ik toch echt voor een afzonderlijk navigatiesysteem (geheel Europa incl. Livetime updates en premium TMC) welke ik gewoon permanent in de auto laat.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.