4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    leavestone

Heeft Apple in 2011 data verkocht aan Starbucks?

Als voorbeeld bij elearning programma wordt gesteld dat Apple in 2011 data uit de app location Finder had verkocht aan Starbucks die daarmee de locatie van nieuwe vetsigingen heeft bepaald.

Bij mijn kennis en weten bestaat er geen app location Finder, en ik kan me hieromtrent niks herinneren graag verneem ik info en onderbouwing.

Bijdrager
    MFMD

Er was in 2011 een rel omdat je kon inzien waar je met je iPhone was geweest, en wat dus de vraag opriep of en wat Apple met deze informatie deed. De iPhone/iPad maakte een bestand aan waar de co├Ârdinaten werden opgeslagen die je kon uitlezen via een programma die je hier kan downloaden. Of Apple deze info aan Starbucks heeft verkocht…geen idee…

handige links:

Got an iPhone or 3G iPad? Apple is recording your moves

http://www.theguardian.com/technology/2011/apr/20/iphone-tracking-prompts-privacy-fears

Bijdrager
    tarun

Met de app Moves kan je zelf zien waar je bent geweest. Misschien is dat wel het nut hiervan?

Bijdrager
    leavestone

Het gaat mij met name of Apple wel of niet data heeft verkocht, het is namelijk stof wat aangeboden wordt bij een e-learning programma bij een big 4 bedrijf. Beetje dom om als accountant kantoor je medewerkers onjuiste informatie aan te bieden in je opleiding.

@mfmd dank voor je info dat heeft bij mij ook mijn geheugen afgestoft.

Ben benieuwd of iemand nog extra info kan geven, of dat het dus echt een hoax is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.