15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Ikea

Heeft Apple een beamer/projector?

Ik heb bij iemand een Samsung Beam (weliswaar oud model) gezien. Een beamer/projector die uiteraard vergroot waarmee je dan foto’s/films/tv etc kunt zien. Gezien de maat (het is immers een smartphone met beamer functie) is dit perfect maar Samsung is uiteraard Android en zou graag zoiets willen kopen voor iOS.  Zoiets dus:  https://youtu.be/IljlXMM-6KY

Iemand ervaring?

Moderator
    Night

Nee. Dit was een eenmalige actie van Samsung. Vrij nutteloos overigens, aangezien de beamer nooit op kan tegen een ‘echte’ beamer omdat de lichtopbrengst veeeeel te laag is. Het was dus meer een gadget. Apple heeft nooit beamers in iOS devices ondergebracht. Je zult dus moeten kijken naar een losse beamer, die vanaf een iPhone of iPad is aan te sturen.

Bijdrager
    Ikea

Dankjewel voor je bericht, Night.

Ik zou ‘m alleen gaan gebruiken tijdens schilderopdrachten  om een foto op een groter formaat te projecteren en zo de omtrek lijnen van het object over te tekenen dus kwaliteit is niet belangrijk. Maar vind het zonde om een Android smartphone te kopen hiervoor. Vandaar de vraag.

Moderator
    Night

Apple heeft wel deze in zijn shop staan. Ik weet niet of dat gek veel goedkoper is als dat Android toestel 😉

Dan is 60$ toch een leuker bedrag. Of voor nog minder op Amazon

Bijdrager
    Lolsmurf

Er is anders zat keuze. De mobiele beamer is inmiddels veel verder dan dat ding van Sammesung

https://www.coolblue.nl/beamers/aanbevolen-voor-gebruik:onderweg/mini-beamer:ja?sorteren=laagste-prijs

Moderator
    Night

Hoop geld hoor … pfiew

Bijdrager
    boerke

Heb ooit (3 of 4 jaar geleden) zo’n goedkope chinese 40 euro beamer aangeschaft voor precies hetzelfde doel, (muurschildering)

eitje. ding werkt, en met een chromecast erin geplugd kan je van alles vertonen.

Resolutie is slechts 832 x 480  maar goed genoeg om lekker op de muur te schijnen,

films zien er eigenlijk ook best prima uit, en overtekenen van een geprojecteerd beeld ging ook goed.

Enig probleem was dat de projector vanzelf uit focus schoof (iedere keer weer uitlijnen, dus maak een markering in je projectieplaatje),

en de lichtopbrengst, echt de gordijnen even dicht.

Bijdrager
    Muiter

Wat je hiervoor nodig hebt is een Episcope / Artograph tracer. Voor rond de € 75,- te kopen online (oa Bol)

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, nodig…? Het is een optie.

Maar het is tegenwoordig toch vaak al een stuk handiger om je beeld gewoon direct digitaal door te sturen.

Als je even snel wat wilt opzetten, zal je eerst een print moeten maken.

Met een beamer hoeft dat niet. Bovendien kost een goedkoper beamer geen cent meer.

Onderstaand voorbeeld (direct doorsturen vanaf je iPhone of Android) kost 60 euro.

Bijdrager
    Shmoo

Als ik de icoontjes in het blauwe gedeelte zie dan krijg ik al spontaan last van wiebelende gevoel, dat je moet rennen om bij de wc te komen. #diarree.

Bijdrager
    Ikea

Bovendien kan ik zo zelf het formaat bepalen. Van A4 tot x meter. Daar is het mij om te doen

Bijdrager
    janbergstra

@karelwillem welk merk is die beamer waar je het over hebt? Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat was ruwweg de eerste die ik aan-klikte bij AliExpress (linken naar zo’n advertentie werkt niet):

AUN LED Mini Projector D40W

Bijdrager
    Ikea

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik had geen idee dat er nog zoveel mogelijkheden zijn.  Ik ga ze eens om m’n gemak bekijken en zeker eentje aanschaffen.

Nogmaals dank en een fijn weekend!

Moderator
    Night

Laat t.z.t. even weten wat je hebt aangeschaft en of je aankoop voldoet. We zijn benieuwd 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.