25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Heeft al iemand zijn SSD versleten?

Hallo,

gewoon een zondagavond vraagje: Heeft al iemand zijn SSD versleten? Ik lees regelmatig dat SSD opslag last heeft van een soort slijtage waardoor de levensduur beperkt is. Nu ben ik geen heavy user, dus mijn mb-air van drie jaar oud doet het nog prima, maar zijn er hier gebruikers die al een SSD hebben moeten vervangen, en zo ja hoeveel gebruik je je computer?

Dank alvast voor het delen van de ervaringen

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Shmoo

Intressant!

Bijdrager
    MacKevin11

Ohh hier ben ik ook wel benieuwd naar, ff op abonneren

Bijdrager
    belfortmac

Moet de eerste ook nog tegenkomen, ben ook benieuwd.

Bijdrager
    Haike

Te lui om de zoekfunctie te gebruiken?

Hiero

Bijdrager
    Soulshaker

Ik heb al 1 ssd versleten , nu ja versleten.
    Het was eentje van deze macbook air reeks.

Kapte er gewoon mee met een kernel panic , daarna kreeg ik hem gewoonweg niet meer geboot.

Bijdrager
    GoeieDag

Same here. Ik had er ook een uit die serie. Boem, kapot. Van het ene op het andere moment zo dood als een pier (de SSD).

Mooi een nieuwe MBA gekregen, van de laatste serie met een 256 ipv de 128 GB SSD die ik had. Helemaal gratis.

Bijdrager
    Nick Nack

Het lijkt mij dat met een normale harde schijf je het vaak nog aan ziet komen, of vaak is er nog iets te redden. Een SSD lijkt mij gewoon van de ene of de andere seconde het leven te geven.

Bijdrager
    Shmoo

Dat zeker maar hoe doorstaan ze de stresstests..

Als jij een SDD in de Airtje hebt zitten en je neemt dat ding lekker s’avonds op schoot voor de TV om OMT te bezoeken dan is dat want anders dan wanneer je serieus 9 uur per dag met zwaardere programma’s aan de slag gaat en je bijv. continue om de paar seconde een bewerking moet opslaan.

Bijdrager
    Rickje

Nou Shmoo, de Macbook Air 13″ die ik ongeveeer 1.5 kaar had, was elke dag 8 uur aan. Gamen, studie, in de trein, tot in de late uurtjes, noem alles maar op. Zelfs nog een periode zware beeldbewerking met FCP X.;)

Maar deze Mac is verkocht, dus geen idee of de SSD het nu nog doet;)

Moderator
    Raymon Mens

Onze office manager gebruikt op kantoor een 2011 Macbook Air met SSD. Die staat tijdens kantooruren constant aan en wordt redelijk intensief gebruikt. De SSD is echter nog prima.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb niet zo heel veel zicht op de technische kant van een computer maar wat doet een HD of SSD nou werkelijk wanneer je computer gewoon aanstaat?

Ik bedoel, ik druk zeker om de 2 a 3 min. wel een keer op CMD + S (opslaan) en dan neem ik aan dat er een of andere techniek is die dingen wegschrijft op je HD. Stel je doet dit 8 a 9 uur lang p/dag dan om heel veel bewerkingen te maken in allerlei bestandjes dan moet zoiets toch een aanslag zijn op een schijf of niet?

Bijdrager
    Mr Macintosh

De enige SSD’s die echt slecht waren, waren de eerste series van Vertex modellen van OCZ. Met name de OCZ Vertex2, volgens mij heeft niemand meer een werkend model van die dingen. Alle SSD’s van de 3e(of vierde) generatie (vanaf Samsung 830, Crucial M4 etc) lopen volgens mij probleemloos! Trouwens, er zijn ook goede ‘oude’ SSD’s. Ik heb zelf een relatief oude Kingston V100+, top schijfje!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Nog niet versleten, maar soms valt mijn 3,5 jaar oude OWC Mercury Extreme wel eens uit. (1 keer in drie-vier weken). Bij het heropstarten van de computer is het probleem van de baan. Het gebeurde sinds Mavericks. Of het hard-of softwarematig is kan ik echter niet met zekerheid zeggen.

Bijdrager
    GoeieDag

Cmd + s, is dat nog wel eens nodig dan (op een Mac)?

Bijdrager
    Haike

Dat heeft niks met je mac te maken, maar met het opslaan van je gegevens door het programma waarmee je op dat moment werkt. Daarnaast kan ook een mec op z’n bek…

Bijdrager
    GoeieDag

Joh…!
    We leven in 2014 en ik zie eigenlijk nog weinig programma’s die niet auto-saven. Dus het om de paar minuten cmd+s’en lijkt me overdreven. Vandaar.

Bijdrager
    Haike

Dat het antwoord je niet bevalt is nog geen reden om onbeschoft te worden…

Bijdrager
    GoeieDag

Onbeskoft? Ik zie niet waar…

Hier misschien:

Bijdrager
    Haike

Hoor ik Bento daar?

Bijdrager
    NielsMoes
    Soulshaker op 07 april 2014

Ik heb al 1 ssd versleten , nu ja versleten.
    Het was eentje van deze macbook air reeks.

Kapte er gewoon mee met een kernel panic , daarna kreeg ik hem gewoonweg niet meer geboot.

Klasgenoot van me had diezelfde macbook air, was een productiefout kwam die achter toen hij hem in berlijn bij de applestore liet controleren. Is binnen 2 weken gerepareerd zonder kosten en nee hij had geen applecare.

Inactief
    Anoniem

@Haike wat heeft Bento hier mee te maken? Of is het omdat over het algemeen geaccepteerd is op het forum van OMT om Bento hoe dan ook af te zeiken dat jij nu ook wel een keertje durft?

Bijdrager
    SunKeeper

Graag Bento niet noemen of over hebben, die heeft een ban. Lekker in de ban laten zitten.

Bijdrager
    Haike
    THX-1138 op 05 oktober 2014

@Haike wat heeft Bento hier mee te maken? Of is het omdat over het algemeen geaccepteerd is op het forum van OMT om Bento hoe dan ook af te zeiken dat jij nu ook wel een keertje durft?

Ik denk dat jij een wat objectiever en duidelijker beeld krijgt als je wat meer was gaan lezen wat ik wel en niet schrijf, en je dan jezelf nog eens de vraag moet stellen of ik dat wat ik schrijf, laat afhangen van wat een ander hier op OMT wel of niet doen richting Bento.. want dat heb je nu duidelijk niet in de gaten . En ja, ik hou niet van onbeschoft gedrag. Ga maar oude posts van mij lezen in de koffietent waar ik de hele meute over me heen krijg omdat ik bepaald gedrag ter discussie stel, en vervolgens voor grof vuil wordt uitgemaakt door deze en gene. Ik wil niet ontkennen dat ik soms een hele scherpe tong heb, maar als je je werkelijk in de zaken verdiept had, zou je erachter gekomen zijn dat ik nog nooit hier iemand heb uitgescholden of op de man speel.

Kan ik van Bento richting mijn persoon en andere helaas niet zeggen.

Verder ontgaat mij volledig waarom je terug komt op een opmerking die ik in april maak en je daar een topic voor moet bumpen…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.