15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Hee, dvd spel for windows from Pixar?

Vandaag trof ik in supermarkt volgende dvd-spel aan:

[URL=http://img242.imageshack.us/my.php?image=foto15wd4.jpg][/URL]
    Lijkt me leuk spel. Maarrrrrrr waarom staat er bovenaan een hele opvallende balk met For Windows en dan zo’n Vista logo terwijl onderaan ergens een MacOS logo staat? Waarom zetten ze niet: For PC and Mac?

Bijdrager
    Martijn Snels

Omdat het Microsoft is hé… Wij hun pesten, hun ons pesten!

Die spellen zijn overigens niet van Pixar hé… Pixar verkoopt de rechten aan spellen producenten.

Bijdrager
    SvS

Ach dacht dat het van Pixar afkwam, daarom vond ik het bizar.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk eerder dat het komt dat het zó verbazingwekkend is, dat iets ‘gewoon’ onder Vista werkt, dat ze het er maar groot opgezet hebben. De standaard logo’tjes vind je inderdaad gewoon, zoals altijd, onderaan;)

Bijdrager
    Trizan

Tekst verwijderd door moderator

Bijdrager
    Cloudsurfer

Het is toch ook gewoon een game for Windows? Het is niet zo dat ze lopen liegen op de voorkant.

Sleutelbeheerder
    Night

:sotp:

Bijdrager
    RowanW

Tekst gewijzigd door moderator

Die “Games for Windows”-logo’s zijn er al sinds ’05. Dat betekent dat een spel aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoals:

[*:05a4cf5378]Makkelijke installatie
      [*:05a4cf5378]Werkt met Windows Vista Games Explorer
      [*:05a4cf5378]Breedbeeld-resoluties ondersteunt[/list:u:05a4cf5378]
      En nog wat dingen… Dat wil dus niet zeggen dat deze niet op Mac werkt. “Pesterijen” vind ik een wel erg kromme omschrijving… De nieuwe game Spore heeft zowel een Mac- als Windows-installatie op één DVD, als ik me niet vergis.

Bijdrager
      Tony smeT

Tekst gewijzigd door moderator

Dus tegenwoordig kan je een game kopen en je hebt eigenlijk 2 licenties: voor pc en Mac?

Moderator
      Rivanov
      ”RowanW”

Die “Games for Windows”-logo’s zijn er al sinds ’05. Dat betekent dat een spel aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoals:

[*:4a6a438920]Makkelijke installatie
        [*:4a6a438920]Werkt met Windows Vista Games Explorer
        [*:4a6a438920]Breedbeeld-resoluties ondersteunt[/list:u:4a6a438920]
        En nog wat dingen… Dat wil dus niet zeggen dat deze niet op Mac werkt. “Pesterijen” vind ik een wel erg kromme omschrijving… De nieuwe game Spore heeft zowel een Mac- als Windows-installatie op één DVD, als ik me niet vergis.

Football Manager kun je ook op zowel een Mac als PC installeren met dezelfde installer.

Bijdrager
        SvS
        ”Cloudsurfer”

Het is toch ook gewoon een game for Windows? Het is niet zo dat ze lopen liegen op de voorkant.

Dat bedoel ik niet, ik vond het raar dat het “for Windows (met vista logo)” prominent bovenaan staat en MacOS logo ergens onderin, naast de leeftijdaanduiding. Iedere vormgever zou de twee logo’s gewoon naast elkaar onderin willen zetten. Of het moet een :finderoud: hater zijn. :mrgreen:

PS kinderachtig weer dat correctie op de NL spelling. me 2 cts.

Bijdrager
        RowanW

Apple-haters, Microsoft-bashers… Allemaal sneu…

Feit blijft dat Microsoft de grootste markt is voor zo’n spel. In een stapeltje is de bovenkant het meest zichtbaar, daarom de plaatsing van het logo?

Bijdrager
        Xserve
        ”RowanW”

Feit blijft dat Microsoft de grootste markt is voor zo’n spel. In een stapeltje is de bovenkant het meest zichtbaar, daarom de plaatsing van het logo?

Zo’n groot logo bovenaan is ook logischer, als je weet dat Xbox 360 en PS3 spellen dat ook hebben. Zo wordt het een beetje gestandaardiseerd. Ik vind het zeker geen slechte zaak.

Bijdrager
        RowanW

Ik heb geen X360, dus zou het niet weten. Ik weet wel dat Playstation 3 aan de linkerzijde bedrukt staat, niet aan de bovenkant;)

Bijdrager
        Neptunus

Blu-raydvd’s en HD-dvd’s hebben ook die tekst aan de voorkant bovenaan staan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.