30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 98)
  • Q:
    Bijdrager
    snipper

Hebben we al Starbucks in Nederland?

Bijdrager
    MacRolf
    Bijdrager
    mhrenes

Volgens mij zijn er twee:
    1. Hoofdkantoor Nike (alleen voor personeel)
    2. Achter de douane op Schiphol

Bijdrager
    Jordan_D

An interesting fact: het europese distributie centrum blijkt wel in Nederland gevestigd. Maar aangezien Nederland al overspoeld is met de Coffee Company zijn ze niet snel van plan om die concurrentie strijd aan te gaan. En yep Schiphol heeft een filiaal. Ja dus;)

Ciao, JD

Bijdrager
    francisbacon

Volgend filiaal komt ook op Schiphol (Plaza dacht ik) en een branderij in de Amsterdamse havens.

Bijdrager
    Mendoza

volgens mij mis je niets aan amerikaanse koffie.

Sleutelbeheerder
    Night

Ach. hier heeft elke McDonalds WIFI, dus dat zal ook nog wel iets opleveren;)

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Night”

Ach. hier heeft elke McDonalds WIFI, dus dat zal ook nog wel iets opleveren;)

“Order now your Happy Meal on your iPod or iPhone!”;-)

Bijdrager
    buxx
    ”Mendoza”

Eigenlijk is het Hollandsche koffie, de oprichter, die vorige week overleed is een geboren Alkmaarder.

Bijdrager
    arneblk

:? eh…
    Oprichter?
    Nog maar eens goed lezen dan :)

Bijdrager
    IT2Be

Ik kom regelmatig bij StarBucks in Duitsland en de koffie, tezamen met alle varianten, is uitstekend.
    Ook in de US btw.
    De smaken zijn sterk verbeterd/veranderd sinds een paar jaar geleden.

Bijdrager
    SCCB
    ”Mendoza”

Ken je de overeenkomst tussen Amerikaanse koffie en vrijen in een kano?

They are both fucking close to water…

Bijdrager
    block

HiHi
    Een goed bakkie komt inderdaad niet bij starbuks vandaan!

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Mendoza”

Er is wel een verschil tussen wat wij kennen als Amerikaanse koffie (“nog even bijschenken?”; dat is inderdaad bruin slootwater:x ) en wat je bij Starbucks krijgt.
    Dat benadert goede koffie toch heel aardig.
    Maar misschien zou ik het hier ook niks vinden.
    Referentiekader zeg maar.:P

Bijdrager
    html-junky

Ik vind het wel mooi om te zien dat een samenwerkings verband tussen Apple en Starbucks mensen aan de andere kant van de wereld doen laat interesseren in Starbucks koffie. Echt alles wat Apple aanraakt veranderd in goud ookal heeft het niks met digitaal te maken. Prachtige marketing…

Bijdrager
    MarcelK
    ”mhrenes”

Volgens mij zijn er twee:
    1. Hoofdkantoor Nike (alleen voor personeel)
    2. Achter de douane op Schiphol

Klopt, de eerste Starbucks in Nederland was de Starbucks in het hoofdkantoor van Nike in Hilversum. En sinds een paar weken is de Starbucks geopend op Schiphol (inderdaad na de douane). Ben trouwens in allebei de vestigingen geweest. Drink alleen geen koffie….

Bijdrager
    greatpetie83

Ik ben ook wel eens bij starbucks geweest ook al drink ik geen koffie, maar de warme chocolademelk is erg goed!!!

Bijdrager
    Hajo Telding

Was toevallig op Schiphol toen de officiële opening was. Zag er een beetje koddig uit, al die mensen strak in het pak temidden van een krioelende massa aan toeristen. En dan allemaal braaf luisteren naar toespraakjes tussen een stroom aan “Mr. x travelling to x, you’re delaying the flight” oproepen door… Get the picture?

Bijdrager
    zemmik44

3 jaar geleden zou Starbucks hier zich al groots wilden vestigen maar na onderzoek bleek dat de Nederlander al hele goede koffie thuis had en dat hun businessplan niet zou slagen.
    Nederlanders zouden ook niet tijdens hun lunchpauze even een bak koffie gaan halen.
    Ik denk dat ze zich toch lelijk vergissen daarin, en dat er in sommige grote steden het wel zal lukken…
    In London struikel je letterlijk over en heel vaak zie mensen daar werken met hun laptopje op schoot.
    Ik was laatst ook in Madrid en in die starbucks had gratis WiFi..het stikte van de toeristen , en er waren zeker 3 gasten met een Macbook.

Bijdrager
    wmstudio

ben twee jaar terug bij Starbucks in Bangkok geweest en de koffie was best wel goed.

Bijdrager
    rzeeuw
    ”zemmik44″

3 jaar geleden zou Starbucks hier zich al groots wilden vestigen maar na onderzoek bleek dat de Nederlander al hele goede koffie thuis had

Erh…..? Nederland heeft met “onze” Senseo cultuur denk wel een van de slechtste smaken op het gebied van koffie.

Grappig trouwens hoe goed dit soort “samenwerkingen” dus blijkbaar lijken te werken. Binnen een paar dagen na een of andere lullige samenwerking tussen Apple en Starbucks staat hier al de eerste topic met een vraag naar een Starbucks vestiging.

Moderator
    Poezenbeest

Die samenwerking is zeer goed gekozen voor de Amerikaanse markt. Ik denk dat je in Nederland wellicht met iets anders moet komen, namelijk een systeem wat hetzelfde werkt, maar wat de ondernemer kan aanschaffen als hij er brood in ziet.

Ik zou alleen niet weten waar je dat dan zou moeten zoeken… ik zit aan restaurants te denken, wellicht concertzalen (pre-order van een live-concert in Paradiso, terwijl je in Paradiso staat, of wellicht het concert van gisteren?)

Bijdrager
    J.C.

Of bijvoorbeeld bij evenementen als Pinkpop en Lowlands. Daar kom je waarschijnlijk toch heel wat bandjes tegen die je niet kent, en denkt: “Hey die spelen goed.”

Zo naar iTunes store, en downloaden die hap:)

Bijdrager
    Vodka
    ”francisbacon”

Volgend filiaal komt ook op Schiphol (Plaza dacht ik) en een branderij in de Amsterdamse havens.

Er zit geen branderij in de haven, maar een starbucksfabriek waar de de kartonnen bekers en de servetjes maken.

Overigens heb je in Amsterdam her en der Cofee Compagny’s (naar het idee van Starbucks)
    Het ontbreekt er alleen aan WiFi Hotspots
    http://www.coffeecompany.nl/

Ook DE is aan het uitrollen
    http://www.marketing-online.nl/nieuws/ModuleItem51016.html

Het zal wel niet lang meer duren of de eerste reguliere Starbucks opent in Nederland haar deuren.

Bijdrager
    rzeeuw

In de Coffee Company in de Haarlemmerdijk in A’dam kan je dan wel weer op het WIFI netwerk van de buren gaan. Veel Apple’s ook te zien altijd. Vind alleen dat het personeel (van zowel Haarlemmerdijk als Beethovenstraat, andere nooit geweest) vooral met elkaar of zichzelf bezig is: ongeïnteresseerd, blijven ouwehoeren terwijl je iets wil bestellen, met drie man niets doen en desondanks roepen dat ik de koffie kan halen in plaats van even aan tafel te brengen. Vooral vreemd als ze zelf daarna langs je heen loopt om zelf aan de tafel ernaast gaat zitten om weer met ander personeel te gaan ouwehoeren. De kwaliteit van de espresso is ook steeds vaker minder goed.

En tja…. DE winkels zit ik ook niet echt op te wachten. Heb nooit goede koffie van hun geproefd. Zal wel weer een lifestyle georiënteerd winkeltje worden, waar de gemiddelde klant toch geen ene fuck om koffie geeft, ofwel het merendeel zulke uitgebreide-koffie-mix-dranken drinkt dat de koffiesmaak ver te zoeken is.

Ik verwacht ook wel dat Starbucks snel een reguliere winkel zal openen, alhoewel ze dat denk ik wel snel moeten doen, sinds steeds meer koffie-toko’s opduiken. Zoals hierboven reeds genoemd de Coffee Company en dus nieuwe DE winkels, maar ook MockaMore, Simon Levelt To GO en nog wel enkele.

Vind het overigens eens tijd dat er een koffietoko wordt waar ze maximaal één Euro rekenen als je snel even een espresso’tje wil drinken. Wel het idee van koffietoko’s overnemen uit Italië, maar niet de bijbehorende prijzen.

Bijdrager
    snipper

Moest wel lachen om de reactie dat dit een PR-effect heeft voor Starbucks.

Ik woon op Goeree-Overflakkee – inderdaad, het uiterste zuiden van Zuid-holland – en de enige franchise ‘keten’ waar je hier koffie kunt drinken is.. de HEMA :evil: Hele redelijke koffie verkeerd serveren ze trouwens. Maar ‘legale’ WiFi hotspots zijn hier zeer zeldzaam en als hier een Starbucks of DE of wat dan ook, matige koffie voor €2+ aan gaat bieden.. gaan ze weinig klanten overhouden.

Bijdrager
    plonserd

in België kun je in het café van concertzaal de Vooruit lekkere Oxfam-koffie krijgen voor 1.7 euro, en er is ook gratis wifi (en veel zitplaats!)
    vorige maandag heb ik daar ook al 6 macbooks gespot :’)

Bijdrager
    Barabas2005
    ”rzeeuw”

Erh…..? Nederland heeft met “onze” Senseo cultuur denk wel een van de slechtste smaken op het gebied van koffie.

In de USA is de Senseo ook al aardig populair aan het worden.

Ik denk dat Starbucks hier niet zo erg aan zal slaan, omdat je al erg veel cafeetjes en vooral terrasjes hebt die lekkere koffietjes aanbieden. In de US of A zijn die vaak ver te zoeken.

Bijdrager
    orie
    ”zemmik44″

3 jaar geleden zou Starbucks hier zich al groots wilden vestigen maar na onderzoek bleek dat de Nederlander al hele goede koffie thuis had en dat hun businessplan niet zou slagen.

dus dat is mislukt want de Coffee Company heeft in amsterdam alleen al heel veel vestegingen, en dat gaat goed. er in nu in utrecht ook 1tje. het enige wat ze moeten zetten is WiFi, dan gaat het helemaal goed

Bijdrager
    mac lover

ik vind mijn senseo kopje prima… al zijn ze wel wat klein maar dan pak ik rustig 2 of 3 extra… dat probleem ook weer opgelost

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 98)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.