10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Joske007

Heb je de iPad 4G nodig voor navigatie?

Ik ben van plan om een iPad aan te kopen, zodat ik deze voor de camper ook kan gebruiken voor navigatie.

Nu is mijn vraag, heb je voor offline (kaarten) navigatie het model 4G nodig of is een standaard iPad zonder 4G voldoende. Bedoeling is om mijn kaarten thuis op de iPad te downloaden en voor  verkeersinfo, etc.. onderweg mijn iPhone als hotspot hiervoor te gebruiken.

Bijdrager
    Macteach

Je hebt inderdaad een iPad met 4G nodig; de WiFi versie heeft geen GPS ingebouwd namelijk…

Bijdrager
    Joske007

Bedankt voor de duidelijke info;)

Dit betekent dat ik enkel voor de GPS-functie helaas wat dieper in de buidel zal moet gaan:(

Bijdrager
    BigDog

Waneer je de mobile hotspot van je iphone deelt met een ipad komen ook de GPS gegevens van je iphone meegezonden, en zou je dus navigatie software kunnen gebruiken op je ipad.

of het handig is …..

Bijdrager
    Joske007

Ik heb niet de indruk dat de gps-functie via de hotspot van de iPhone wordt meegezonden naar de iPad?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is alleen in theorie zo. Het is ons nog nooit gelukt. .;)

Bijdrager
    Joske007

Jammer, maar het is zo.

Dan blijft er niets anders over om te kunnen navigeren de iPad + 4G te kiezen.

Als ik de prijzen vergelijk tussen het model 2017 vs 2018 is er helaas geen verschil te bespeuren, dus een koopje zit er niet in.

https://www.dropbox.com/s/3mokz041yn7edha/Schermafdruk%202018-06-23%2009.36.32.png?dl=0

Bijdrager
    Joske007

Ik heb mijn oog laten vallen op een refurbished iPad (2017) 32GB + 4G met een score van 10/10.

Deze is een €100 goedkoper tov het model 2018 met verder dezelfde garantievoorwaarden.

Aangezien ik denkelijk geen nood heb of het nut voor me niet onmiddellijk bij de Pencil inzie, vraag ik me af of het model 2018 een opleg van €100 wel waard is?

Bijdrager
    janverweij

<p class=”cite”>Joske007 op 23 juni 2018 om 17:45</p>
    Ik heb mijn oog laten vallen op een refurbished iPad (2017) 32GB + 4G met een score van 10/10.

Deze is een €100 goedkoper tov het model 2018 met verder dezelfde garantievoorwaarden.

Aangezien ik denkelijk geen nood heb of het nut voor me niet onmiddellijk bij de Pencil inzie, vraag ik me af of het model 2018 een opleg van €100 wel waard is?

Het verschil is een A9 processor of een A10 processor. Aangezien je niet kan upgraden, denk er goed over na of het snelheidsverschil je geen 100 euro waard is. Ik sta voor dezelfde keuze, alleen hoef ik geen GPS ( 1 x gebruikt in 6 jaar ) dus ik ga voor de 2018 iPad zonder 4G

Bijdrager
    Joske007

Tja, de iPad +4G zal enkel gebruikt worden voor wat e-mails, internet, navigatie, pages, standaard apps, enz.. dus eigenijk geen al te zware stuff.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.