3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Telcoman

Heb ik Bonjour? Zo nee, kan ik het installeren?

Een programma dat ik op zowel mijn Iphone als op mijn desktop mac heb geinstalleerd, gebruikt Bonjour om via mijn netwerk te synchroniseren.

Op mijn macbook slaagt de synchronisatie wel, maar niet op mijn desktop Mac. Ik realiseerde me echter dat ik mogelijk Bonjour niet op die laatste heb geinstalleerd. Nu zit ik met twee vragen die ik niet via Google kan oplossen:

– Hoe kan ik checken of Bonjour is geinstalleerd?
    – Hoe kan ik Bonjour alsnog installeren?

veel dank voor eventuele suggesties!

Bijdrager
    Sascha
    Bijdrager
    ctxppc

Ten eerste, Bonjour dient alleen om het gedoe met IP-adressen binnen een netwerk te voorkomen, of het nu bestandsdeling of schermdeling is. Synchroniseren gaat niet via Bonjour, maar Bonjour kan het verbindingsproces tussen beide apparaten vergemakkelijken voor de gebruiker door in plaats van een IP-adres te vragen, een lijst van computers te tonen. Een goed voorbeeld vind je in de navigatiekolom in de Finder onder “Apparaten”. Als je meerdere computers in het netwerk open hebt, dan verschijnen ze automatisch in die lijst. Zelf netwerkvolumes (zoals de Time Capsule) met Bonjour-ondersteuning verschijnen automatisch in de lijst.

Ten tweede, zoals reeds vermeld, is Bonjour standaard op elke Macs ingeschakeld.

Ik vermoed dat het probleem bij jouw synchronisatiemiddel zit. Wat is de naam daarvan?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.