27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Bloggendeboerin

heb dus toch maar oude gekocht

ik ging vandaag naar de apple store, vastbesloten om een nieuwe Macbook Pro te kopen (15″).

Maar dat glimmende scherm, ik denk niet dat ik eraan kan wennen.

Ben dus toch met de “oude” MB pro 15″ naar huis gegaan. Ik had tot nu toe een MB Pro 17″ en het is toch wel even wennen, maar ik denk dat ik geen spijt krijg van een maatje kleiner. En ik heb nu 90G meer plek op de harde schijf, dat is ook wel fijn. Verder zijn de specs vrijwel gelijk aan wat ik had.

Bijdrager
    behappy

hehe, ik heb precies hetzelfde gedaan, alleen heb ik weer voor de 17″ gekozen, ik vind 15 echt te klein, ik werk op mijn studio alleen maar op 24″ imac en thuis op 17″ laptop, en eigenlijk vind ik die ook weer te klein, maar ik heb geen zin om zo’n groot scherm thuis neer te zetten.

Maar als het nieuwe model ook al in 17″ was, weet ik niet of ik ook die had genomen, ik vind het glanzende scherm nadelig, en ik vind die zwarte toetsen niet mooi, heb liever alles in alluminium stijl. oogt rustiger

Bijdrager
    Macs

Proficiat! Ik ben ook zeer tevreden van die computer. Het is inderdaad spijtig dat je tegenwoordig zo’n glimmend scherm moet nemen, ik ben daar ook niet zo voor te vinden! Nuja, ik zou er wel aan kunnen wennen denk ik. Op onze “gewone” MacBook hebben we zo’n glossy screen, valt wel mee hoor!
    Veel plezier ermee zou ik zeggen…

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Tja, ik had toch echt geen oude computer gekocht.
    Glimmende scherm went snel en is veel mooier.

Bijdrager
    Bloggendeboerin

ik vroeg nog of ik tegen meerprijs geen mat scherm kon krijgen:-) maar dat was blijkbaar zo’n stomme vraag dat ik alleen een diepe zucht als antwoord kreeg..

Bijdrager
    Bloggendeboerin

@cosmo, nee went niet. Ik heb het ook op mijn HP laptop en daar word ik gek van. Je zit de hele dag tegen jezelf aan te kijken. En ik ken vrolijkere manieren om mijn dag door te brengen 8) Met video en foto bewerking wil ik liever een mat scherm.

Voordeel van een “oude” vind ik ook (naast geen kinderziekten) de “vintage” uitstraling. Ik heb ook al een iPod classic (al heette hij nog gewoon iPod Video toen ik hem kocht). Ik voel me net een veteraan zo!

Bijdrager
    DouweM
    ”Bloggendeboerin”

@cosmo, nee went niet. Ik heb het ook op mijn HP laptop en daar word ik gek van. Je zit de hele dag tegen jezelf aan te kijken. En ik ken vrolijkere manieren om mijn dag door te brengen 8) Met video en foto bewerking wil ik liever een mat scherm.

Voordeel van een “oude” vind ik ook (naast geen kinderziekten) de “vintage” uitstraling. Ik heb ook al een iPod classic (al heette hij nog gewoon iPod Video toen ik hem kocht). Ik voel me net een veteraan zo!

‘Went niet’ is een mening presenteren als een feit;) Ikzelf heb in de APR even mogen werken op een nieuwe MacBook, en de glossy-heid is snel vergeten en vergeven, went bij mij dus wel, en heel snel ook:)

Inactief
    Anoniem
    ”Cosmopolitan”

Tja, ik had toch echt geen oude computer gekocht.

Euh… zodra je een computer koopt is hij “oud”. Voordeel van een end-of-life model is dat alle kinderziektes eruit zijn en dat de prijs / kwaliteit erg goed is. Ik zag hier bij een APR een MBP liggen voor €1.199, dat is evenveel geld als je voor de nieuwe MB betaalt.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Bloggendeboerin”

maar dat was blijkbaar zo’n stomme vraag dat ik alleen een diepe zucht als antwoord kreeg..

En dan zeg je niet “Toedels!” terwijl je de winkel uitloopt?

Bijdrager
    G-Force
    ”DouweM”

’Went niet’ is een mening presenteren als een feit;)

‘Went snel en is veel mooier’ is een mening presenteren als een feit;)

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”Nietzman”

En dan zeg je niet “Toedels!” terwijl je de winkel uitloopt?

Hou een sop … ik heb en klant die daarmee elke mail eindigt … heul erg

Bijdrager
    BloomPod

Zelf ben ik ook van plan een Macbook White te kopen, alleen nog €160 te gaan!

Bijdrager
    corneeltje

De nieuwe MB zit op zijn top gelijk aan de specs van mijn huidige witte MB (nog onder garantie) en wel firewire heeft. Dus ik ga zo snel niet veranderen. OK ik wou dat ik een klavier had dat licht geeft in het donker… maar ach, scherm een beetje schuiner zetten he.

Het glossy 13″ scherm ben ik zeer snel gewoon geraakt ten opzichte van de iBook 14″, dus glas schrik me niet echt af.

Ik vind de witte echt wel mooi en het zwarte klavier van de nieuwe MB, ik weet het zo niet…

Ik denk ook dat aluminium killer aanvoelt als de laptop nog koud staat.:-)

Inactief
    Anoniem
    ”corneeltje”

OK ik wou dat ik een klavier had dat licht geeft in het donker…

Dat zit alleen op de MacBook van €1.499.

Bijdrager
    Zela
    ”BloomPod”

Zelf ben ik ook van plan een Macbook White te kopen, alleen nog €160 te gaan!

Ik zeg:

http://macdiscount.nl/index.php?option=com_p-offer&task=showoffer&offerid=29

Bijdrager
    snoopnotthedog
    ”Cosmopolitan”

Ik zag hier bij een APR een MBP liggen voor €1.199, dat is evenveel geld als je voor de nieuwe MB betaalt.

En waar was dat? Zijn er nog meer van die aanbiedingen, want dan weet ik het wel, hup morgenochtend vroeg…..
    Tja zie nu Belgie, iemand ook in Nederland?

Bijdrager
    joasdekker
    ”Bloggendeboerin”

ik ging vandaag naar de apple store, vastbesloten om een nieuwe Macbook Pro te kopen (15″).

Maar dat glimmende scherm, ik denk niet dat ik eraan kan wennen.

Ben dus toch met de “oude” MB pro 15″ naar huis gegaan. Ik had tot nu toe een MB Pro 17″ en het is toch wel even wennen, maar ik denk dat ik geen spijt krijg van een maatje kleiner. En ik heb nu 90G meer plek op de harde schijf, dat is ook wel fijn. Verder zijn de specs vrijwel gelijk aan wat ik had.

Waarom heb je het dan niet bij je oude gehouden?
    Als je geen snelheidswinst is zijn die 90 GB extra schijfruimte wel heel duur betaald.

Bijdrager
    Bloggendeboerin

die was van de baas. En als je weggaat mag je bij ons niet je auto en je Mac houden. Flauw he!

Bijdrager
    joasdekker

Dat is wel heel flauw ja.
    Echt een heele slechte baas;)

Bijdrager
    Rapatski

Ja, maar bloggendeboerin, wahebbiebetaaldan?

Dat zou voor mij de doorslag geven.

Mmm? :mrgreen:

Bijdrager
    Ganymedus
    ”Bloggendeboerin”

die was van de baas. En als je weggaat mag je bij ons niet je auto en je Mac houden. Flauw he!

en ook niet één van de twee? :wink:
    Als echte veteraan ben ik blij als ik beide de deur uit mag doen, al had ik geen mac, maar een ThinkPad van mijn werk…. Ik ga vooral de mtc missen. Maar god… 21 en zich al veteraan noemen? Wat moet ik dan zijn met mijn g3 en 29 jaren oud en ik geloof 1gen iPod.. *zucht* die jeugd ook

Bijdrager
    Bloggendeboerin

hahaha 21 jaar, gelukkig heb ik dat al lang achter mij gelaten. Dat was mijn aantal berichten (is nu 22 :D )

Ik heb volgens mij 1.500 betaald (zou ik even op de bon na moeten kijken).

En als ik 1 van de 2 mocht houden was dat zeker mijn auto hoor! Maar goed, ook die heb ik inmiddels vervangen dus ik ben weer helemaal mobiel, virtueel en echt.

Moderator
    unSOUND

Bij deze nog gefeliciteerd met je aankoop. Ik had zeer zeker hetzelfde gedaan, de oude MacBook Pro heeft nog steeds mijn voorkeur boven de nieuwe.

Bijdrager
    GNL

Ik ga binnenkort even kijken voor de laatste serie MBP 2.5. Ik weiger Apple te betalen voor en glossy scherm dat ik niet wil (heb het ook op m’n Macbook namelijk en m’n ogen voelen zeer vermoeid aan na enige tijd eraan te werken).

– Maakt het scherm van de MBP oude serie nog een enorm verschil tussen Samsung / LG etc. ? Vind een uniforme verlichting wel belangrijk..
    – Als het model eventueel nog van voor 1 oktober is: is dat een reden hem NIET te nemen vanwege GPU issue ?
    – Apple care USA via Ebay erg goedkoop (powerreseller). Is dit geldig in Europa / NL ?

Alvast bedankt…

Bijdrager
    Ganymedus
    ”Bloggendeboerin”

hahaha 21 jaar, gelukkig heb ik dat al lang achter mij gelaten. Dat was mijn aantal berichten (is nu 22 :D )

Ik heb volgens mij 1.500 betaald (zou ik even op de bon na moeten kijken).

En als ik 1 van de 2 mocht houden was dat zeker mijn auto hoor! Maar goed, ook die heb ik inmiddels vervangen dus ik ben weer helemaal mobiel, virtueel en echt.

Ook als je de maandelijkse bijtelling moest betalen? Je moet zo kijken, het is ongeveer 800€ van je salaris. Daar komt nog eens bijtelling bij. Dus je hebt bijna 1000€ bruto per maand meer. Door dat te sparen heb je snel een leuke auto, waarmee je heel veel kilometers per maand kunt rijden. Als de benzine prijs een beetje normaal blijft natuurlijk.

Bijdrager
    Edwin
    ”unSOUND”

Bij deze nog gefeliciteerd met je aankoop. Ik had zeer zeker hetzelfde gedaan, de oude MacBook Pro heeft nog steeds mijn voorkeur boven de nieuwe.

Ik niet… mocht men nog twijfelen, na het zien van deze foto’s waar de oude en de nieuwe MacBook Pro met elkaar worden vergeleken vind ik het oude model ineens zwaar gedateerd. Deze verschillen in afwerking had ik niet verwacht.

http://www.appleinsider.com/articles/08/10/16/high_quality_unboxing_photos_late_2008_15_macbook_pro.html

Moderator
    unSOUND

Tja, over dat plastic stripje wat de oude nog heeft kun je discussieren tot je een ons weegt. Mij irriteert het niet, en ik vind het niet compenseren voor het zwarte toetsenbord, en het glimmende scherm waar een rouwband omheen zit. Dat zijn namelijk de zaken die MIJ irriteren. Tevens ben ik erg benieuwd hoe snel je rode striemen op je polsen hebt als gevolg van het leunen op de strakke gehoekte aluminium behuizing…

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.