9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

Heb 16Gb in MBP en sinds HS geheugen is vol.

Hallo, Sinds ik vorige week een MBP heb om gezet naar High Sierra krijg ik regelmatig te maken met de melding dat mijn geheugen vol is. Zelfs als ik het niet gebruik. Dan gebruik ik nog niet eens XCode, sketchup, Photoshop of LightRoom.
    Het is iedere keer de kernel. Zelfs als ik Safari uit laat gebeurt dit ook.
    Een opstart test met D en cmd-r leverde niets op.

Hierbij een screenshot.

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  lord anubis.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  lord anubis.

Bijdrager
    TheBigZ

Klinkt als dat je een programma draait met een geheugenlek. Je screendump is “te laat” gemaakt. Welk programma gebruikt veel geheugen op het moment dat de Geheugendruk in het ROOD staat?

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    McPim

Hoeveel vrije schijfruimte heb je nog op je boot-disk?

Bijdrager
    Shmoo

En dan had je de Tweakers site nog niet eens open staan. ^

Bijdrager
    lord anubis

Screen dump stond al open en vrij, onbedekt, op een tweede scherm, als deze een rode lijn zou geven dan zou ik het geien hebben.

Enige fout melding is
    “QuickLookSatelltie[processNo]: SQLiteQuery Error Message:Error file is encrypted or is not a database for query:Select name FROM sqlite_master Where type=”table”
    Zal dit trouwens even apart vragen, had er vroeger ook geen last van, volgens de oude log

Vrije disk ruimte is 52Gb.

Moderator
    Night

Aangezien het een met het ander kan samenhangen, lijkt met me niet verstandig hierover een apart topic aan te maken. Hier kun je alles centraal houden.

Bijdrager
    TheBigZ
    lord op 30 oktober 2017

Screen dump stond al open en vrij, onbedekt, op een tweede scherm, als deze een rode lijn zou geven dan zou ik het gezien hebben.

Ik bedoelde dat een tijdje vóórdat je het geheugendruk plaatje maakte, de geheugendruk (korte tijd) in het rood stond. (Zie het begin van de grafiek.) Wat er rond die (korte) tijd draaide aan geheugenconsumerend proces, is interessant.

Bijdrager
    lord anubis

Oke, nu ik snap.

Ik zag de rode lijn komen maar er was geen rode proces, wel dat toen de MBP niet reageerde.
    Ik heb enerzijds het idee, dat het te maken heeft met VM wat naar disk geschreven/uitgewisseld word.

Bijdrager
    lord anubis

@night, dit staat los van elkaar.

Wil je aub het andere topic weer openen aub, of zal ik een nieuwe maken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.