15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Germen

Healthkit issue

Ik gebruik nu Nike+ Running voor het hardlopen. Sinds vorige week is de app ook geschikt voor healthkit. Ik heb de app toegang gegeven om te schrijven in NikeFuel en Work-outs. Alleen kan ik het onderdeel work-outs niet terug vinden in de healthkit app.
    Heeft iemand hetzelfde probleem of een goede oplossing?

Bijdrager
    Wauters

Voor wat het waard is: Heb hetzelfde voor.
    je kan mailen naar apple/nike, krijg je wel weinig respons op.
    Maar ik denk dat dit alles nog wat in zijn kinderschoenen zit. (Net zoals homekit)

Bijdrager
    JohnnyDeBelg

Ik heb ook wel problemen met healthkit. Dubbele gegevens de data van de app die bijna niet laad. Op een dag een half million stappen wat heel data door elkaar schud. Ik gebruik wel de jawbone hun app werkt trouwens heel goed. Snap niet waarom apple zo’n slechte app maakt.

Bijdrager
    Nora is back

Ik ben HK nu ook gaan gebruiken. Het stappentellen gaat prima, en het invoeren van gewicht e.d. ook. Maar ik fiets bijvoorbeeld dagelijks 20 km naar mijn werk, dit kan ik niet invoeren als terugkerend patroon. Idem met andere gegevens. Dat vind ik wel jammer, dat je telkens weer opnieuw hetzelfde moet invullen. Iemand een oplossing? Of kan je deze gegeven automatisch via een ander band (bijv. een jawbone up) wel laten registreren?

Ook vind ik het jammer dat je geen streefgewicht of afstand of aantal stappen kan instellen.

Wat zijn jullie ervaringen verder met HealthKit?

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb de Gezondheid app de afgelopen dagen een beetje zitten bekijken en qua app ziet het er wel helemaal geweldig uit maar de meeste mensen kunnen er nu nog vrij weinig mee omdat er geen producten zijn die er gegevens in willen stoppen.

Je moet al een laatste nieuwe iPhone hebben met speciale sensoren of een veel te dure Apple Watch om er stabiel een beetje data in te krijgen zonder dat je zelf continu handmatig je data moet invoeren.

Wat je wel heel erg ziet is dat andere apps er data uit trekken om weer in hun eigen apps te stoppen en gebruiken. Zo ook de Jawbone UP, deze kan wel gegevens uit de app trekken en in de UP app stoppen maar niet andersom. Logisch natuurlijk, ze willen allemaal hun eigen niche hebben.
    Verder biedt Apple totaal geen export mogelijkheid, dus data die je erin stopt is alleen van jou en Apple met de irritatie dat jij alleen maar je data mag gebruiken met Apple’s telefoon.

Bijdrager
    Shmoo

Als toevoeging.. Mocht je al een bandje van Jawbone bezitten dan kun je ook de UP app gebruiken, daar zit wel een stappenteller in voor het gewone werk overdag + een workout programma waar je voor fietsen kunt kiezen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zou niets voor mij zien. Alles waarbij je meer dan één soort klik moet onthouden wordt door mijn hersens niet geregistreerd.
    Ik zou keer op keer terug komen van een loop, zonder dat geactivieerd te hebben.:)

Maar best wel ideaal dat je alleen zo’n klein knoopje mee kan nemen.

Bijdrager
    Nora is back

Het geldt ook voor eten. Veel mensen eten bijvoorbeeld best een soort standaard voor ontbijt. Waarom kan je dat niet eenmaal invullen en dan hethalen. Wanneer je dan afwijkt kan je het aanpassen.

Mijn man eet zelfs ook voor de lunch vaak hetzelfde, etc.

E.e.a. al op de Apple site doorgegeven ook. Ik hoop dat ze met een mooie update komen.

Bijdrager
    Shmoo

Het staat allemaal nog in de kinderschoenen dat is het probleem natuurlijk.

Bijdrager
    Nora is back

Wat een bagger zeg, fiets ik een stuk met tel in zak, ziet Health Kit dit als stappen:(

Dan mag het een eerste editie zijn, maar je zou toch zeggen dat ze dit wel geregeld hebben, vooral wanneer ze expliciet onderscheid maken tussen fietsen en lopen in de app.

Bagger!

Bijdrager
    Brombeer

Zeilen al eens geprobeerd?

Bijdrager
    Afroman

Je moet apps als runkeeper, runtastic of andere fiets(compatible) achtige apps proberen en dese koppelen aan Health.

Bijdrager
    Nora is back

@afroman Ik was idd zoiets van plan, maar moet ik dan ook een andere meter kopen? Zoals een Jawbone Up? Of werkt zo’n andere app wel goed samen met de iPhone?

Bijdrager
    Afroman

Ik gebruik jaren lang met veel plezier Runkeeper. Je kunt er heel veel sporten mee tracken en sinds vorig jaar ook koppelen aan Health. Dingen als fietsen, wandelen en dergelijke heb je genoeg aan een iPhone. Die gebruikt de GPS van je iPhone om alles te tracken.

Bijdrager
    Col

Topsport

Had ik laatst een kwartiertje gemasturbeerd, gaf m’n UP24 aan dat ik 7 km gelopen had.
    Kijk, zo werk ik dus aan m’n conditie. En ik hoef er geeneens de deur voor uit!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.