16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Meerberghs

Health batterij Macbook Pro

twee weken geleden heb ik een macbook pro 13 inch (het model van 1149 euro) gekocht.

Mijn batterij heeft vandaag 13 cycli gedaan en de health staat op 94%. Nu vraag ik mij af of dit normaal is en of het nu zou kunnen dat de health om de 13 cycli met 6 procent zal zakken, want dat zou willen zeggen dat de batterij binnen één jaar al vervangen zou moeten worden.

Wat ook raar is is dat de health stijgt naar 95 en soms zelfs 96 procent terwijl ik op batterij werk, maar terug daalt als hij is opgeladen.

Hopelijk zijn er hier mensen die hier wat meer over weten en alvast bedankt!

Bijdrager
    Xcode

Niet in paniek raken… gewoon gebruiken die MacBook Pro. De huidige MacBook Pro 13-inch heeft een batterij die 10 uur mee behoort te gaan in theorie, in de praktijk haal je dat natuurlijk niet. Als de batterij niet meer aan je eisen voldoet, kan je er een nieuwe in laten zetten. Dat kost je €139,- incl BTW. Maar ik denk niet dat je binnen 3 jaar een nieuwe nodig hebt.

Er zit trouwens garantie op de batterij, mocht de batterij toch niet helemaal goed zijn dan kan je ‘m onder garantie laten vervangen. Hier zijn regels voor, maar die heb ik zo niet paraat. Volgens mij moet de capaciteit dan onder de 80% moet duiken binnen 1 jaar.

Een keer helemaal ontladen en weer opladen kan trouwens de ‘health’ verhogen.

Bijdrager
    indra

dat is niet erg als het goed is. als je hem weer helemaal op maakt en dan weer helemaal op laat dan staat er weer 100% dus het kan geen kwaad.

Bijdrager
    morphex

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar denk niet dat het goed is.
    Ik heb zelf een macbook pro 15inch. 2010.
    En de health blijft altijd op 100% staan.

Misschien Contact opnemen met apple?

Bijdrager
    Xcode

Onzin, heb de ‘health’ van mijn batterij (ook unibody MacBook Pro) vaak genoeg zien fluctueren. Het is nog te vroeg om conclusies te kunnen trekken over de staat van de batterij van de MBP van de topicstarter.

Bijdrager
    Meerberghs

Wel indra, dat heb ik al gedaan. En het verandert niets. Tot eergisteren wisselde hij nog af tussen 97 procent en 95, nu tussen 94 en 95, als het zo blijft dalen zal ik maar eens terug naar de winkel gaan.

Bijdrager
    Maverick9898

Wel indra, dat heb ik al gedaan. En het verandert niets. Tot eergisteren wisselde hij nog af tussen 97 procent en 95, nu tussen 94 en 95, als het zo blijft dalen zal ik maar eens terug naar de winkel gaan.

Dat kan je doen maar ik vrees dat ze je geen nieuwe batterij geven en zeker niet zo snel. Ze zullen eerst zeggen dat je het even moet afwachten en ik raad je dat ook aan. Op de batterij heb je 1 jaar garantie (ook als je Apple Care hebt) en als ie laten we zeggen na 10 maanden op 20 procent zit, zou ik aankloppen. Als hij dan nog rond de 80-90 schommelt is het geen probleem. Gewoon in de gaten blijven houden en pas als het serieus wordt na de winkel stappen.

Bijdrager
    joke_name

Ik heb nu mijn macbook pro 17 inch een jaar.
    Heb in de eerste instantie mijn health ook zijn fluctueren. Van 100 naar 94 procent en weer terug naar 100.
    op dit moment staat hij op 97 procent mij 97 volledige cycles.
    geen zorgen je dus gaan maken maar gewoon relax en genieten. Je wil echt niet meer terug naar windows.

Bijdrager
    Meerberghs

Naar windows teruggaan zal ik nooit doen, en ik zal afwachten, ik wandel toch een applestore voorbij elke dag dus als het nodig is kan ik er later altijd eens langsgaan.

Bijdrager
    CMD-Z

waarmee checken jullie de batterij health? ik heb het zelfde met een maand oude MBP 13 inch, health op 93 procent na 7 cycli. Ik maak me geen zorgen; maar wel goed om het in de gaten te houden idd!

Bijdrager
    Bremsy

Ik heb onlangs de batterij van mijn twee jaar oude aluminium MacBook laten vervangen. Gratis onder AppleCare. Hij had namelijk pas 240 cycli erop zitten, en ze garanderen 300 cycli. The health was rond de 40%.
    De nieuwere MacBook(Pro)’s hebben volgens mij een garantie van 1000 cycli.
    Mijn nieuwe accu heeft er nu 30 cycli opzitten: health is 100%. Bij de oude accu was de health na een jaar ook nog 100%. Ik vind een daling van de health na slechts enkele cycli zeker reden om contact op te nemen met AppleCare.

Bijdrager
    Maverick9898

waarmee checken jullie de batterij health?

Met Coconut Battery

Bijdrager
    Bremsy

waarmee checken jullie de batterij health?

Met Coconut Battery

Met iStatPro

Bijdrager
    Solidrocketbooster

Plaatjes vertellen meer en nee dit is geen photoshop.

Bijdrager
    Bremsy

Voor de zekerheid kun je je accu en keer callibreren (http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/9036.html). Deze accu is zo te zien aan vervanging toe. Aangezien je Mac 5 jaar oud is, heb je geen garantie meer, tenzij je je accu kort geleden hebt vervangen. Volgens Apple moet de accu 300 cycli meegaan. Ze vervangen normaal dan kosteloos de accu wanneer je nog garantie hebt (1 jaar, AppleCare 3 jaar).
    Wanneer deze accu dus jonger is dan drie jaar, zou ik contact opnemen met de leverancier.

Bijdrager
    Solidrocketbooster

@Bremsy: Thanks voor de quick tip. De accu is ook 5 jaar oud. En voor kalibratie heb ik een aantal keer Watts doorlopen. Ik denk dat ik voor el cheapo Yanec vervanging ga.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.