7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    taxandria

Headtracking op Macbook Pro

Hallo allen,

ik zag de post van 3d beelden op de ipad 2 en ben gaan zoeken naar eenzelfde applicatie voor op mijn macbook pro.
    toen ben ik uitgekomen op de volgende website: http://www.chrisharrison.net/projects/headtracking/index.html
    Op deze website heb ik vervolgens die app gedownload en is het mij gelukt om mezelf in beeld te krijgen dmv de iSight camera.
    in dit beeld zie ik mezelf met een grote cirkel om mijn hoofd en met een rode punt op mijn neus, Mijn hoofd wordt dus wel al gevolgd door de app.

Nu wil ik graag een keertje met die Schietschijven spelen net zoals in de video op bovenstaande site, alleen ik krijg dit dus niet voor elkaar.

Is er iemand die dit aan de praat kan krijgen????

Groeten Willem. Macbook Pro late 2010

Bijdrager
    prullenbak

“broken in 10.6” staat erbij. Helaas. Dat is denk ik ook waarom het bij jou niet werkt.

Bijdrager
    XanderM

@prullenbak
    Dat is een aparte file.. (ook een link)

@taxandria
    Ik was gister naar aanleiding van het artikel ook gaan kijken:P
    Je moet de openCV framework installeren.. en dan de FaceTrackerServer openen en daarna meteen de TargetsDemo.pde openen met processing (http://processing.org/).

Ik heb m zo aan de praat gekregen;) (op OS 10.6) succes!

Bijdrager
    prullenbak

VOlgens mij gaan allebei die linkjes naar hetzelfde bestand??

Bijdrager
    XanderM

Zou kunnen, maar hij doet het in iedergeval wel in OS 10.6

Geblokkeerd
    Anoniem

Mmm, op m’n Macbook uit 2008 heeft ie d’r best wat moeite mee. Zoals gezegd door de auteurs ligt dat misschien aan het feit dat ik 10.6 draai.

Maar goed, zoals Xander aangeeft werkt het gewoon, maar je moet wel de instructies volgen. En je hebt inderdaad ook de Processing applicatie nodig, dat staat dan weer niet in de instructies:(

Dus:
    1. Download de head tracking demo
    2. Installeer het framework
    3. Test met FacetrackerDemo
    4. Download Processing
    5. Installeer Processing in de folder waar ook FacetrackerDemo en FacetrackerServer staan.
    6. Dubbelklik op TargetsDemo.pde. Dit opent automatisch in Processing.
    7. Als het is geladen, druk op de “play” toets bovenaan.

Bij mij hapert ie stevig.

Bijdrager
    djneo

Bij mij werkt het prima

(Mac Pro)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.