12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Bart Dekker

Headset Mac Pro

Beste mensen, ik heb gisteren mijn Mac Pro binnen gekregen tot mijn grote vreugde. Toen ik echter mijn headset wilde aansluiten vond ik geen line in ingang voor de microfoon (rode kabel). Kan iemand mij vertellen of er toch een mogelijkheid is om mijn headset te gebruiken in combinatie met de Mac bijv. dmv een verloopstekkertje. Bvd.

Bijdrager
    iMacDonalds

Volgens mij is de linker ingang aan de achterkant een ingang voor de mic.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    G-Force

Nee, dat is een line-in en geen mic-in. Het verschil is dat een mic-in versterkt is en de line-in niet. Griffin heeft geloof ik een versterker (iMic) en je kunt eventueel ook kiezen voor een usb headset.

Bijdrager
    Demon Hunter

Zit er geen ingang in aan de voorkant, dat was wel bij de Mac Pro’s waar ik op gewerkt heb, maar die waren allemaal van rond 2008.

Geblokkeerd
    Carp

Als ik het goed begrijp heb je zo’n PC headset?
    Gewoon een USB headset gebruiken dan.

PS er zijn wel adapters voor, maar dat kost je evenveel als een nieuwe headset.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Als het goed is zit er op het front paneel van je mac een koptelefoonaansluiting, dit is dus een gecombineerde headset aansluiting. Met het juiste verloopkabeltje zou je hier dus je headset op moeten kunnen aansluiten. (het werkt namelijk ook met de apple oortelefoon + microfoon)

Bijdrager
    cids

Zie volgende link:

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

@cids
    Die link die je geeft is niet echt actueel, firewire 400 zat alleen op de MacPro1,1 (dus 2006 model)
    en dus klopt het plaatje niet helemaal. In je handleiding staat wel een kloppend plaatje. (maakt opzich niet heel veel uit, maar toch)

Ik heb zelf net op mijn iMac zo’n headset met mic geprobeerd maar ondanks dat de knopjes wel werken lijkt het dat de microfoon niet wordt ondersteund, nu zit er in de iMac natuurlijk een ingebouwde microfoon dus misschien dat het bij de MacPro wel werkt. (waarom bel je niet met Apple, hun kunnen je misschien de beste oplossing wijzen.

Geblokkeerd
    Carp

Geen FW400? Dan ben je slecht geinformeerd hoor.

En via die koptelefooningang krijg je nooit een headset met micro werkend. Je zult of een USB headset moeten kopen, of een usb verloop moeten vinden.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

@kingcarp

Voordat je iets beweerd is het handig om even te kijken of het waar is. Zo heeft de MacPro5,1 geen native firewire 400 aansluiting (kijk op de specs pagina @ apple). Je kunt deze wel creƫren met een verloop maar daar ging het hier niet over.

Geblokkeerd
    Carp

Het gaat over een headset , niet over FW, en jij stelde dat FW400 niet ondersteund werd, zoals je nu toevoegt idd dmv adapter,…overigens hebben de early 2008 ook gewoon FW400, dus jij kunt je beter informeren.

3 niet ter zake doende postings dus van je!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.