14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBoot

Headphone splitter maar dan andersom

Iedereen kent deze wel:

Ik zoek er zo eentje maar dan die andersom werkt. Dus twee bronnen naar één speaker.
    Weet iemand of deze bestaan (of dat ik deze zelf moet maken), hoe deze heten en waar ze te krijgen zijn (online)?
    Ik wil namelijk al mijn kabels wegwerken en mijn iPod/iPhone op dezelfde speakers als mijn computer zonder iedere keer kabels te wisselen :innocent:

Bijdrager
    Appie

Als er al zoiets bestaat zit er een schakelaar op want 2 naar 1 bestaat niet denk ik.

Bijdrager
    Obvious Matter

Mengpaneeltje?

Bijdrager
    MacBoot
    ”Obvious

Mengpaneeltje?

ik wil het graag in mijn bureau wegwerken, mengpaneeltje is dus iets te groot en omslachtig:)

Bijdrager
    iJoost

Je zou er zelf eentje in elkaar kunnen solderen. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat er altijd maar één bron tegelijk aangesloten is. Dus dan is misschien het beste toch een of ander omschakkelaartje (of mengpaneeltje), inderdaad. En dat is dan ook meteen de reden dat je een dergelijk kabeltje niet zo veel kant en klaar tegen zult komen.

Bijdrager
    MacBoot

dat word dus zelf knutselen met een schakelaartje

krijg ik kortsluiting als ik geen schakelaar gebruik?

Bijdrager
    Obvious Matter

Wordt volgens mij een grote brom-partij.

Bijdrager
    demandiebakt

precies, dat gaat brommen als een gek, heb ook eens zoiets gemaakt toen ik een jaar of 14 was maar nu heb ik een audio splitter met een schakelaar gekocht die er ook echt voor bedoeld is.. zitten 4 ingangen op en is geheel brom loos.. heb m gekocht bij een audio zaak en is ongeveer zo groot als een flink luciferdoosje. onder mn bureau geplaatst en als ik aan de draaiknop draai kan ik kanalen kiezen. heb vervolgens de led’s die aangeven welk kanaal er gekozen is er uit gesoldeerd en die verlengd.. 4 gaatjes in mn bureau gemaakt en daar de ledjes in gelijmd. ziet er zeer gelikt uit moet ik zeggen.

Bijdrager
    semt-x

Wat je zoekt weet ik niet of het bestaat. Zal best wel.
    Maar is zoiets misschien niet leuk?

http://www.feedback.nl/?b=PHAM120&a=84

Het is een heel klein mengpaneeltje en kan wat je wil. Ik weet alleen niet of je dit kan verwerken in waarin jij het wil.

Bijdrager
    MacBoot

ik wil niet meer dan 1 schakelaar (wat ik eigenlijk al teveel vind)
    ik heb even gezocht en vond een audioswitcher met 3 tulp ingangen en 1 tulpuitgang
    doet wat ik wil, moet ik alleen wel iedere keer een knop omdraaien om te switchen:x
    en wat tulp stekkertjes kopen (maar die kosten geen drol, misschien heb ik ze ook nog wel liggen)
    misschien kijken of ik dat kastje open kan maken en de knop mooi wegwerken zodat ik er goed bij kan

Bijdrager
    iJoost

Wat je ook doet, nooit twee of meer uitgangen op elkaar aansluiten.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=219371

Bijdrager
    ewoutlio

Meneer wil alles, maar het liefst zo klein dat je het niet ziet! HAAHA!
    Misschien een belletje naar god? Of alles in de meterkast doen en via een remote?;-) geintje, maar vond het wel mooi dat iedereen je zo goed helpt!

Moderator
    Poezenbeest

Begrijp ik het goed, dat je meerdere zaken op één ingang wil aansluiten? De eerste vraag is welke dingen je waarop wil aansluiten….

Bedenk dat een microfoon iets heel anders is dan een cd-speler en je beiden niet zomaar in dezelfde ingang kan prikken…. Als je bijvoorbeeld twee computers op één versterker wil aansluiten, zal je dat ook echt in verschillende ingangen moeten doen (gebruik nooit de AUX en zeker nooit de microfoon) en dan op de versterker moeten schakelen.

Het is inderdaad niet voor niets dat deze kabels niet verkrijgbaar zijn, omdat het gewoon een grote ellende wordt als je twee audiobronnen door dezelfde ingang laat lopen tegelijkertijd. Bedenk zelf maar eens wat er gebeurt als ik een stroom van 3 Watt op 60.000 MHz vermeng met een stroom van 3 Watt met 40.000 MHz over dezelfde kabel laat lopen… Ik krijg een stroom van 6 Watt, met een golflengte van 100.000 MHz (althans, in de pieken) en ik vrees dat dat eerste teveel wordt voor de versterker… Overigens is de toon van 100.000 MHz ultrasoon, dus verlies je enorm veel geluid…

Althans… dit is wat ik mij herinner van mijn lessen natuurkunde…

Bijdrager
    MacBoot
    ”MacBoot”

… iPod/iPhone op dezelfde speakers als mijn computer…

:)

Maar ik ben eruit, ik ga een kastje aanschaffen als iJoost plaatste en een aantal tulpstekkertjes. En vervolgens ga ik kijken of ik de knop mooi weg kan werken zodat deze goed toegankelijk is op mijn bureau zonder dat ik een lelijk kastje zie:wink:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.