4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mattietissen

Header grootte bij elke pagina wijzigen. Twenty Eleven

Hoi,

Ik wil bij het Twenty Eleven [ wordpress ] theme op elke pagina een andere grootte van de header. dus pagina 1 1000×288 pagina 2 1000×233 Bijvoorbeeld.

weet iemand hoe je dit in de style.css of header.php of zoiets kan doen?
    Bedankt

Bijdrager
    oostie

Je zou een waarde in de link moeten meegeven, en aan de hand van die waarde met php een class aan de header hangen.

if($_GET[‘height’] == ‘small’){
    $class = ‘small’ ;
    }

<div class=”header <?php echo $class; ?> “>
    inhoud van header
    </div>

In in de css kan je dan de hoogte aangeven die je dan wilt hebben.
    Hoe dit precies gaat in WordPress weet ik niet:)

Bijdrager
    stavos

Alle pagina’s (en dus alle headers) zullen vermoedelijk gebruik maken van hetzelfde bron bestand. Alleen de inhoud verschilt steeds (deze wordt uit je database gehaald). Daarom kun je in WP zo makkelijk snel een nieuwe pagina met gelijke layout aanmaken. Dus als je de bron bestanden aanpast, pas je alle pagina’s aan.

Om per pagina echt een eigen header te maken, zul je dus ook aparte pagina’s moeten maken. Die kunnen nog steeds dezelfde stylesheet gebruiken, maar je moet de eigenschappen per header steeds anders definiëren, met behulp van ‘class’ en/of ‘id’. Maar daarmee gooi je wel de basisopbouw van het hele Twenty Eleven theme overhoop. Dus zorg voor een goede backup!

Een alternatief is om de header afbeeldingen steeds aan te passen, zodat de daadwerkelijke afbeelding daarin steeds verschilt van formaat. De rest ruimte vul je op als transparant of met de kleur van je achtergrond. Nadeel is wel dat je menu en pagina content op dezelfde plek blijven staan en de verschillende headers dus puur cosmetisch zijn.

Bijdrager
    BJVR

Open eens functions.php en dan ga je naar regel 115 ? (uit mijn hoofd)

Daar staan als het goed is twee regels met aan het einde twee getallen ééntje voor de width en de andere voor de height.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.