3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    mooirood

Header, footer plaatje in Pages

In Word is het mogelijk om in de header een plaatje te stoppen (achtergrond briefpapier pdf bijvoorbeeld). Vervolgens kun je aangeven dat op alle volgende pagina’s in dat Word document een ander plaatje in de header (volgvel briefpapier pdf bijvoorbeeld) verschijnt.

Is dat in Pages ook mogelijk?

Bijdrager
    Shmoo

Dan moet je volgens mij Templates aanmaken, je weet wel dat venster wat je aan het begin ziet als je Pages start dan heb je de keuze uit bepaalde standaard templates. Volgens mij kun je zo’n template kiezen aanpassen en dan opslaan als template.

Google daar maar eens op bij iBooks werkt het wel op die manier dus het zou mij verbazen als dat bij Pages anders zou zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt elementen in de basissectie van de pagina zetten, en dat is niet hetzelfde als een sjabloon maken. Eerst zet je het plaatje neer waar je het wilt hebben, en dan klik je op het menu Opmaak ? Geavanceerd ? Verplaats object naar basissectie.

Om weer een lege bladzijde te krijgen zonder die elementen kies je menu Voeg in ? Sectie ? (een standaardpagina).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.