12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pruus

He Siri, ik word geknepen, idee voor app.

Na de situatie in Keulen is het misschien een idee om een app te maken die reageert op ‘Hè Siri ik word geknepen’. Vervolgens wordt de camera ingeschakeld, geluid vastgelegd, de positie wordt direct vastgelegd en eventueel direct doorgemaild naar de politie. Die kan kan op basis van de coordinaten direct dectelefoons in de omgeving indentificeren. En dan is er beeld en geluid als bewijs. Beter dan pepperspray.

Bijdrager
    Hansi2124

Leuk idee voor de maandagmiddag, maar:

1. Ik heb mijn iPhone altijd in mijn broekzak zitten.
    2. geluid wordt hierdoor gedempt
    3. beeld is zwart, want het is donker in mijn broekzak
    4. niemand haalt zijn telefoon uit zijn zak/tas om even rustig te filmen, want volgens mij heb je wel wat anders aan je hoofd als je aangerand wordt
    5. denk jij dat die telefoon anders niet uit je handen wordt geslagen?

Ben benieuwd naar je volgende startup-project……..

Bijdrager
    Brombeer

Hier ziet er intussen naar uit dat dat ‘geknijp’ een afleiding was voor het eigenlijke doel: roof. Met een app kun je dus net zo goed je gear meteen afgeven.

Ander idee: een cobra app. Die zorgt ervoor dat de telefoon na een aantal minuten explodeert. Met een beetje geluk is de dief dan zijn handen, hoofd of e.e.a. in de buurt van zijn broekzak kwijt, wat een aardige garantie geeft dat die individuele dief jouw volgende telefoon niet zo snel zal stelen.

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon een alarmbutton op de homescreen die FindMyiPhone info (lokatie) doorgeeft aan een speciaal politie meldnummer of IP samen met een alarmmelding.
    Dat is alles wat je kan doen met de iPhone. Maar, zoals gezegd, moet je dan toch eerst je iPhone pakken die dan vervolgens hoogstwaarschijnlijk weer afgepakt wordt.

Misschien een losse bluetooth alarmknop die je als sleutelhanger o.i.d. kan gebruiken?

Bijdrager
    pruus

@hansie2124: de dames dragen de telefoon ook op andere plekken dan mannen. Dan zie je misschien welke tegelring eh zegelring iemand draagt die knijpt……

Bijdrager
    Koning Frank
    Hansi2124 op 11 januari 2016

Leuk idee voor de maandagmiddag, maar:

… Maar wie wil jou nou in je kont knijpen

Bijdrager
    Koning Frank

Mij lijkt overigens een 10 mm wel effectief.

Bijdrager
    hokkie

Armlengte afstand is het advies, toch?

Bijdrager
    Niels

Ja, erg handig, zeker als een Syrier er net met je iPhone vandoor is, NOT. Als je media berichten hebt gevolgt, dan weet je dat de slachtoffers niet alleen werden aangerand, maar ook beroofd en zelfs verkracht door grote groepen mannen. In een dergelijke situatie heb je echt wel wat anders aan je hoofd dan je iPhone erbij te pakken voor eventueel bewijs.

Bovendien is dit het proberen op te lossen van het gevolg, geen aanpak van de oorzaak! Dit walgelijk soort mensen (en dan bedoel ik niet de vluchteling in het algemeen) hoort niet in Europa thuis, daar is hun opvoeding en cultuur niet naar. Kinderen groeien daar vanaf geboorte op met het geloof dat de vrouw minderwaardig is aan de man en alleen in een tent over straat mag, want anders is zij een ‘hoer’ en dan ‘vraagt’ ze er natuurlijk om.

En met z’n allen houden we onze mond en kijken we weg, want stel je voor dat je voor racist of extreem rechts wordt uitgemaakt, dat kan toch niet hè. Net zo land tot het te laat is.

Bijdrager
    Hansi2124
    pruus op 11 januari 2016

@hansie2124: de dames dragen de telefoon ook op andere plekken dan mannen.

Ja, in hun tas. Daar is een telefoon ook heel makkelijk uit te halen natuurlijk.

Bijdrager
    pruus

En als dan iemand de iPhone pakt, dan komen er automatisch’ leuke/spannende’ afbeeldingen op het scherm te staan. Wedden dat er dan gekeken wordt, en tegelijk foto’s maken. Het scherm zorgt dan voor extra belichting van het smoelwerk. We krijgen ze wel. Ook al zit de telefoon in de tas.

Bijdrager
    IsSidha
    pruus op 11 januari 2016

Beter dan pepperspray.

Niks is beter dan pepper spray.. gewoon een luchthoorn activeren op 110 decibel, maar dat kan niet met een telefoon, is het enige andere afdoende middel.. de rest zijn ze niet zo van onder de indruk, ja, daaaagen later als ze eindelijk eens gepakt zijn maar dan is het leed al geschied.

Voorkomen (!!) is beter dan achteraf weer overal achteraan moeten hobbelen..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.