6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kaaltje

HDX-1000 wat is de beste configuratie – hellup!

Hallo allemaal!

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een HDX-1000. Zojuist 1 TB geheugen in gebouwd en ready to roll.
    Alleen loop ik tegen het volgende aan; hoe kan ik alles het best aansluiten?
    Ik wil graag direct op de HDX kunnen downloaden. Het fijnste zou natuurlijk zijn om het draadloos te doen, maar ik hoor lees daar toch ook wel wat mindere berichten over.

Ik heb nu een utp-kabel van de HDX naar m’n router. Kan op mijn Mac (die dus ook op die router zit) echter de HDX niet zien. Ik had bedacht dat ik de HDX via SABnzbd zou aanwijzen als downloadlocatie, heb dit eerder gedaan met een Lacie externe harde schijf (enkel opslag) en dat werkte prima. Ook heb ik het met de USB slave geprobeerd maar ook dit werkt niet.
    Het idee is om na afronding van het downloaden de HDX naar de woonkamer te verhuizen om hem daar via HDMI aan te sluiten op onze LCD.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,

Kaaltje

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Napsju

De iBood?

Bijdrager
    kaaltje

Pieter, Napsju,

Inderdaad de iBood!
    Dank voor de tips. Ik ben nu al weer wat verder maar ben er nog niet.
    Heb nu de hdx met utp aan de router zitten, en met hdmi aan de lcd. Opgestart en hij doet het. Internet doet het ook (kan youtube filmpjes kijken).

Ik zie alleen niet de 2 macs die op dezelfde router zitten. Bij het klikken op network browser network browser geen ie aan “no workgroup found’. Moet ik in onze mac’s wat gaan regelen?

Daarnaast willen we de hdx ook als opslagmedium gebruiken (gewoon via usb). Ik heb alleen het bijgeleverde kabeltje met usb/kleiner uiteinde (vergelijkbaar met wat je bij een fototoestel krijgt) en in de usb-slave poort gestopt, maar dan geeft de mac een melding dat hij niks met het apparaat kan.

:-(

Bijdrager
    The_J
    ”kaaltje”

Pieter, Napsju,

Inderdaad de iBood!
    Dank voor de tips. Ik ben nu al weer wat verder maar ben er nog niet.
    Heb nu de hdx met utp aan de router zitten, en met hdmi aan de lcd. Opgestart en hij doet het. Internet doet het ook (kan youtube filmpjes kijken).

Ik zie alleen niet de 2 macs die op dezelfde router zitten. Bij het klikken op network browser network browser geen ie aan “no workgroup found’. Moet ik in onze mac’s wat gaan regelen?

Daarnaast willen we de hdx ook als opslagmedium gebruiken (gewoon via usb). Ik heb alleen het bijgeleverde kabeltje met usb/kleiner uiteinde (vergelijkbaar met wat je bij een fototoestel krijgt) en in de usb-slave poort gestopt, maar dan geeft de mac een melding dat hij niks met het apparaat kan.

:-(

Ga naar netwerk, en stel je werkgroep in. “WORKGROUP” is standaad.
    Verder kan je bestandsdeling aanzetten, SAMBA/SMB aan zetten en dan moet het ook beter gaan.

Bijdrager
    kaaltje

Ik ben weer een stukje verder! Heb inmiddels NMT apps geinstalleerd en krij nu veel meer opties.
    Ook is het gelukt met de werkgroep, ik kan bij de hdx vanaf mijn mac en omgekeerd.

Nu wil ik uitvinden hoe ik usenet kan gaan regelen met de hdx. Ik doe het nu alsnog via de map, met de hdx als doelfolder, maar ideaal zou zijn als ik alles met de hdx kan doen en mijn mac uit kan blijven staan.
    Ik gebruik normaal Sabnzbd. Op het huub-forum gaan ze uit van windows dus daar kom ik niet zover mee:-(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.