8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Giele

HDV van FCP naar een Windows PC (Premiere)

Hoj,

Ik heb enkele HDV tapes op de computer gezet met behulp van Final Cut Pro, ik denk mbv de Apple Intermediate Codec. Nu wil ik die opgeslagen bestanden op deen pc zetten van een vriend die met Premiere werkt. De bestanden staan inmiddels op zijn pc maar Adobe Premiere geeft gewoon wit beeld met geluid. Ook VLC Media Player geeft dit weer.

Het probleem is, HIJ MOET ze kunnen bewerken. En opslagen in met een andere codec gaat niet meer wat heb de tapes niet meer, noch de camera.

Wie helpt me ffies?

Bijdrager
    acb

heeft hij quicktime?

Bijdrager
    Giele

Hij heeft Quicktime 7. (de laatste versie van de site). Ook de HDV update gedownload van de site van adobe maar nog steeds geen resultaat:o

Bijdrager
    8lux

Wie weet eerst eens omzetten naar native HDV op de Mac en dan pas op de PC proberen. Premiere doet wel aan HDV, maar volgens mij niet zoveel met de Apple Intermediate Codec (zoals je gemerkt hebt)…
    Heb het nooit geprobeerd, dus kan het mis hebben.

Bijdrager
    acb

Als ik alles ff goed terug lees moet je inderdaad even de suggestie van 8LUX volgen, als vlc hem ookal niet afspeelt zal het vast niet met codecs te maken hebben denk ik…. Eerder met de compatibiliteit van het bestand….

Bijdrager
    Giele

VLC, QuickTime en FCP spelen het zonder problemen af op mijn mac:o

Bijdrager
    acb

wordt er gezegd dat dat niet kan dan?:?

Bijdrager
    Giele

normaal gezien is Quicktime en VLC hetzelfde voor mac en windows

Als ik het zou moeten omzetten. Naar welk formaat/codec moet het dan? Is er een snelle manier?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.