9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    netfox

HDV capturing op FCP en iMovie HD

Ik heb een FX1 tot mijn beschikking; maar tot mijn schrik kan er niet via Final Cut Pro HD worden ingeladen! Op de knoppen binnen FCP (afspelen etc.) reageert hij wel, het geluid krijgt hij ook binnen, maar het beeld blijft zwart? In iMovie HD werkt alles wel, echter ik wil inladen op FCP. Weet iemand raad?

Bijdrager
    Djmichel

Misschien kan je iets specifieker met je uitleg van je probleem. Welke configuratie je gebruikt enzo. Ik weet wel dat FCP 4.5 HD nog niet zo handig is met verschillende soorten HD. Misschien de moeite om over te stappen naar FCP 5. Die kan alle HD resoluties aan.

Je krijgt dus geen beeld op je log & capture scherm? En op welke resolutie heb je geschoten. Misschien komen je preferences niet overeen met de type HD. Wij gebruiken hier 720p30 maar als je die FX1 bekijkt zal dat wel 1080i50 zijn.

Ik heb net ff gegoogled op je camera type. http://www.kelkoo.nl/b/a/sbs/123501/12285090.html Ik ben er vanuit gegaan dat je de HD had.

Bijdrager
    netfox

Excuses voor de onduidelijkheid. Het is 1080i50, met Final Cut Pro 5. Het zwarte beeld krijg ik inderdaad ook in het preview venster van log & capture (maar ook na het capturen). Ik heb vandaag een bedrijfsfilm maar geschoten op DV ipv HDV, maar in de toekomst wil ik toch zeker ook met HDV kunnen werken. Dus als iemand raad weet?

Bijdrager
    Djmichel

even kijken… Je hebt DV geschoten met een HD Camera. Dus van native capturen met een AIC codec is nu niet meer aan de orde. Ik weet niet of dat je eventueel nog een oudere camera hebt met puur DV (DVcam of DV?) erop, anders kan je die nog aansluiten.

Welke presets gebruik, je standaard DV PAL settings? En als je vanuit de vieuwer van de camera kijkt krijg je gewoon beeld? En bij Log & capture verdwijnen de gekleurde balken en verschijnt het zwarte beeld met wel geluid. Je zou kunnen kijken of de camera ook ingesteld staat een PAL output te geven. Je zou ook even bij de capture presets kunnen kijken of daar alles wel op dv staat.

Ik zal er over na denken wat het nog meer kan zijn. Succes!

Bijdrager
    Final Cut

staat je output op HDV van je camera?
    Hebben dat eens voor gehad.
    Welke codec heb je gekozen om in te laden ?

Bijdrager
    Annunaki

Beste,

Als je de Tape indeling op DV hebt geplaats, en dus ook in DV gefilmd hebt, dan ben je niks met een HDV import, deze zal immers niet werken. Dan zal je moeten via een gewone DV import gaan werken.

HDV zal enkel werken als je tape indeling ook op HDV staat en je dus effectief in HDV hebt gefilmd.

Volgens mij ligt daar de oorzaak van uw probleem (vermoed ik), je wil namelijk een DV capturen aan de hand van een HDV formaat wat niet zal lukken.

Met vriendelijke groeten,

Stefaan

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je de berichten van Netfox leest, dan heeft hij op HDV gedraaid en niet op DV.

Het probleem zou weleens kunnen liggen aan je project settings in FCP.

Want als je de camera bedient in FCP dan zie je je HDV materiaal wel in een preview?

Bijdrager
    Annunaki

k heb vandaag een bedrijfsfilm maar geschoten op DV ipv HDV, maar in de toekomst wil ik toch zeker ook met HDV kunnen werken. Dus als iemand raad weet?

Eeu, als ik dat tweemaal lees dan shoot hij vandaag de dag nog in gewone SD DV, maar is hij van plan om in de toekomst effectief in HDV te gaan filmen. Misschien moet de originele poster dat even verduidelijken dan ?

* In welk formaat werd gefilmd ( instellingen op de Camera, is het in DV formaat of HDV Formaat )
    * In welk formaat staan uw Sequence ( DV of HDV )
    * Met welke Codec probeert hij te capturen.

Groeten,

Stefaan

Geblokkeerd
    Anoniem

eehm. Eerste bericht 19 juli gaat over probleem met HDV. Dat hij heeft gedraaid (volgens later bericht) op 1080i/50.

Volgende bericht 20 juli gaat over draaien bedrijfsfilm op die dag. Dus: een dag later dan melding probleem HDV.

Niets verwarrends aan lijkt me.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.