5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    bigbnl

HD/SSD probleem

Beste,

ik heb in mijn iMac 27″ 2010 de originele hd zitten en een ssd drive. het is nu zo ingericht dat de oude alleen date heeft van iTunes en foto’s en incidenteel wat andere data.
    vanaf de ssd draait alleen OS en programma’s.
    maand geleden een clean install gedaan en alle muziek en foto’s weer opnieuw ingeladen in de bijbehorende programma’s. resultaat: MEGA TRAAG in foto’s en iTunes…..wat gaat hier fout??

Bijdrager
    fixar

Check de originele HD eens met Smart Utility (gratis download) of DriveDx (idem)… Een schijf van bijna 7 jaar oud kan wel eens aan zijn einde zijn.

Bijdrager
    bigbnl

ssd en hd geven bij beide programma’s 100% passed aan…

Bijdrager
    fixar

Nou da’s alvast fijn om te weten;)

Over hoeveel data (in iTunes en Foto’s) hebben we het hier eigenlijk?

waar heb je nu de iTunes Library staan (let op, ik bedoel niet alle muziekbestanden, maar juist de systeembestanden zoals iTunes Library.itl, iTunes Library.xml etc… Ik heb gelezen dat het allemaal een stuk vlotter werkt wanneer je die op de SSD zet, waarbij de muziekbestanden op de HD mogen blijven staan.

Ik kan niet de links vinden van alle bronnen hiervoor, maar in deze vind je wellicht wat nuttige tips:

Anders kun je misschien met een van de twee programma’s er voor kiezen om (tijdelijk) een gedeelte van het beeld of muziek materiaal te importeren in een nieuwe bibliotheek die je aanmaakt op het SSD deel van je iMac… kijken of dat verbetering oplevert.

Bijdrager
    bigbnl

de betreffende bestanden staan al op SSD

iTunes 250 gb
    foto 200 gb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.