8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Froggle

HDMI Switch 1 input 2 (of meerdere) outputs

Ik heb me afgelopen dagen helemaal suf gezocht naar een switch om het HDMI signaal vanuit m’n Macbook te laten switchen tussen 2 beeldschermen. Zeg dus maar een soort van scaler, maar dan voorgeprogrammeerd en een kwestie van een knopje indrukken en hij maakt een handshake met het andere beeldscherm. Die handshake is nodig omdat de resolutie van m’n monitor anders is dan van m’n TV.

Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet bestaat. Switchers met meerdere inputs en 1 output zijn er in overvloed, en volgens mij kun je die ook niet andersom gebruiken. Iemand die me kan helpen?

Bijdrager
    lauwvdh

Dit bedoel je dus wel/niet? http://www.1dayfly.com/ Let op: wel maar tot 12:00 geldig!

Bijdrager
    Lapdog

Nee dat bedoeld de TS dus niet. Betreft hier een apparaat met 3 inputs en 1 output. TS wil dit juist andersom.

Zo iets dus.

Bijdrager
    Lapdog
    Bijdrager
    bitsflew
    Lapdog op 03 september 2011

Of zoiets.

Dergelijke splitters kunnen praktisch gezien niet de EDID informatie van de aangesloten schermen doorgeven, maw automatisch omschakelen afhankelijk van de ondersteunde schermresoluties is niet mogelijk.

Bijdrager
    Froggle

Zoals gezegd, ik zoek dus geen splitter, maar een switch. Net als ik in de startpost aangaf, de apparaten dienen opnieuw een handshake te doen zodra ik overschakel.

Bijdrager
    bitsflew

Wat jij zoekt is een birectionele switch, de enige die ik zo snel kon vinden is deze:

2×1 or 1×2 HDMI Bi-Directional Switch with HDCP Passthrough

Bijdrager
    Froggle

Bitsflew, je bent mijn held. Gewoon een apparaat die het allemaal kan. Nu alleen nog kijken of de lokale elektro-boer die voor mij kan regelen. Weet nu in ieder geval wel wat ik precies moet hebben.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.