14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

HDMI op Tv met Mac Mini doet raar

Ik heb een HDMI / DVI kabel om mijn Mac Mini naar de TV te brengen.
    Alleen het beeld ziet er heel gek uit. Ik zie me dock voor de helft en de menu balk boven zie ik al helemaal niet.

Als ik bij Systeemvoorkeuren de Overvieuw uit zet dan heb ik boven, bendenen en links en rechts zwarte balken maar zie ik wel alles. Alleen is dan het probleem dat dat er ook niet echt uit ziet. Wil gewoon full screeen en goed maccen/

Bijdrager
    dendoor

Heb onlangs op mijn macbook in de store een verloopstuk van mini DVI naar VGA aangeschaft, met als reden dat je veel meer kan instellen als HDMI. De resolutie die uit je Mac komt stemt niet overeen met die van je TV, hierdoor heb je dus een vervormd beeld. Ik wou eerst ook de HDMI gebruiken maar werd me afgeraden als je echt wil Maccen op je TV. VGA is hier een betere keuze daar je meer instellingen kan gebruiken. Nu heb ik full screen output op de plasma TV.

Greetz,

Den Door.

Bijdrager
    karf

Ok.
    Maar het geluid dan…

Ik heb daar maar 1 input voor naasr de VGA. Een zwarte. Maar wat heb ik daar voor nodig.

en is er echt geen oplossing voor HDMI.

Bijdrager
    dendoor

Geluid wordt in principe meegestuurd met je HDMI signaal maar op de Mac kan dit niet. Om uw geluid te horen moet je ofwel een headphone to cinch kabel gebruiken dat is een kabel met een oor telefoonaansluiting en aan de andere kan 2 bananestekkers ( rood – wit of zwart-wit of zwart-rood).

Die kan je dan eventueel in je versterker pluggen en het geluid via je stereo beluisteren. Optisch kan ook als je versterker dit ondersteund. Als je TV een input heeft voor geluid kan je uiteraard deze hier ook inpluggen en komt je geluid via de TV.

Om tot de juiste resolutie te komen is VGA de enige oplossing. Mac zal U juiste TV resolutie niet ondersteunen op HDMI.

Bijdrager
    karf

Ok.
    Hoe sluit ik nou op een goede maniet het geluid aan.

Bijdrager
    dendoor

Om uw geluid te horen moet je ofwel een headphone to cinch kabel gebruiken dat is een kabel met een oor telefoonaansluiting en aan de andere kan 2 bananestekkers ( rood – wit of zwart-wit of zwart-rood).

Die kan je dan eventueel in je versterker pluggen en het geluid via je stereo beluisteren. Optisch kan ook als je versterker dit ondersteund. Als je TV een input heeft voor geluid kan je uiteraard deze hier ook inpluggen en komt je geluid via de TV.

Bijdrager
    karf

Ik heb nu deze:

Alleen als ik die rode of zwarte er in plug dan werkt hij niet. Als ik hem wat beweeg hoor ik soms wel wat geluid maar meestal gelijk daarna gekraak.

Bijdrager
    dendoor

Dat is toch de juiste hoor. Sluit hem aan op je versterker en dan heb je normaal gezien perfect geluid.

Bijdrager
    karf

Wil hem gewoon op me TV…

En stel ik neem een Apple TV en ik doe HDMI -> HDMI dan zou het beeld wel goed zijn…??

Bijdrager
    1984
    ”karf”

Wil hem gewoon op me TV…

INFO

Bijdrager
    karf

Nee.

Het geluid;)

Bijdrager
    1984
    ”karf”

Nee.

Het geluid;)

Universele Scart adapter.?Te gebruiken voor Playstation, XBOX, PC, TV, DVD Player, Sat-Receiver, etc.?Hoge kwaliteit uitvoering met vergulde contacten.?21 polige Scart Stekker.?Audio(L/Mono), Audio(R), Video + 1x S-VHS (S-Video)?Signaalrichting (in-/uitgang) met schakelaar verwisselbaar

Bijdrager
    Bouma

Het probleem waar je last van heb is Overscan van het video. Een computer monitor laat het hele beeld zien, een tv monitor snijd hier een stuk van af.

Ik weet niet of je op de mac dit wel kan instellen als je een svga adaptor gebruikt, bij een tv adaptor naar composite en svideo kan dit in iedergeval wel.

Mogelijk kan je je tv ook op overscan zetten. Het geluid kan inderdaad via een kabel zoals afgebeeld.

Ik zelf heb daar niet zo’n goede ervaring mee, omdat er 9 van de 10 gevallen een aardlus wordt gecreert en er dus een zachte brom ontstaat, als je hier last van hebt kun je dmv een spoel het geluid scheiden van de aarde en zou het over moeten zijn. Suc6

Bijdrager
    coolhandflex

Ik heb een Mac Mini ppc 1,25 ghz en heb een DVI naar HDMI-kabel aangesloten op mijn LG-plasma scherm (PC1 R.
    Het plasma-scherm heeft een resolutie van 1024×576 en op mijn Mini staat de resolutie op 1280 x 768 zonder overscan.
    Dit ziet er bij mij goed uit en de verhoudingen kloppen ook.
    Het audio heb ik via een Mini-jack naar Tulp aangesloten op de versterker.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.