6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    samuelmulder

HDMI of mini displayport

Hoi,

ik heb een Mac Mini, deze wil ik aansluiten aan mijn Apple Cinema display. (DVI)
    nu kan het scherm niet direct aan de Mini en moet ik een verloopje hebben.

Ik heb 2 keuzes:

DVI female – HDMI male

of

DVI female – Mini displayport male

Wat geeft de beste kwaliteit? (resolutie) via de thunderbolt poort (geen thunderbolt kabel en scherm) of via de HDMI poort?

Alvast hartelijk bedankt

Bijdrager
    SunKeeper

Het is allebei digitaal.

Echter Thunderbolt is duurder (verwacht ik) en biedt geen noemenswaardig voordeel. Nu op HDMI aansluiten geeft het voordeel dat je er later nog direct een MiniDisplayPort of Thunderboltscherm aan kunt hangen zonder je huidige scherm te wijzigen.

Qua resolutie (maximaal 1080p op je scherm?) maakt dat niets uit in dit geval.

Bijdrager
    maartenvt

DVI female – Mini display port male geeft beter beeld.
    Ik kan het het niet technisch verklaren met cijfertjes ed, maar het is visueel beter.
    Ik neem aan dat je dat bedoeld.

Bijdrager
    computer space

HDMI en DVI zijn gewoon hetzelfde met een andere plug. Heeft de voorkeur dus. Thunderbolt is een meer generieke data-plug, en daar is dus wel een DVI signaal uit te trekken, maar het is een omweg.

Bijdrager
    patrickmaur3r

ik weet niet of mijn reactie iets van betekenis is maar….

ik heb zelf een LG wide screen 21:9 de aansluit mogelijk heden zijn display poort, hdmi en dvi.
    met een windows pc werkt alles maar toen ik mijn macbook wilde aansluiten was het een heel gedoe.

van mini display poort verloop stukje naar hdmi en dvi werkt NIET(althans niet volledige resolutie) wel mini display naar display poort, pas toen had ik beeld op volledige resolutie 2560×1080

men zegt dat display poort beter is, maar waarom durf ik niet te zeggen en waarom het scherm niet werkt of ondersteunt werd weet ik ook niet maar misschien dat in jou geval het wel zal werken maar als je vraagt naar de beste kabel heb ik gehoord dat het display poort is.

Bijdrager
    iep

Het maakt in deze niet uit. Het uiteindelijke protocol is toch DVI (HDMI maakt daar gebruik van en als je een mDP-DVI adapter gebruikt spreekt de videokaart in DVI met het scherm; DisplayPort en Thunderbolt komen hier dus niet aan te pas). Kies datgene wat jij het handigst vindt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.