11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

HDMI naar audio uit (Nikon D3300)

Ik heb al een tijdje een Nikon D3300 body, waar ik heel tevreden mee ben. Maar wat ik wel mis is een audio uit poort (3,5mm jack dus), hiermee zou ik dus de audio mee kunnen controleren. Dat lijkt me zeer handig, omdat ik vooral de body gebruik om opnames te maken.

Ik weet dat het toestel een HDMI poort en een AV poort heeft. Nou vroeg ik me dus af of er een soort kabeltje/omvormer bestond van HDMI naar enkel audio uit. Ik meen mij te herinneren dat ik dit ergens heb gezien.

Maar ik kan ook fout zijn hè.;-)

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    KarelWillem

HDMI is digitaal, 3.5mm audio-jack is analoog.

Je hebt dus een converter nodig.

Zoiets dus: http://goo.gl/x06Lav

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Thanks KarelWillem:-)

Ik ga het eens bekijken.

Maar mijn camera heeft ook gewoon analoge video uit, kan ik hier misschien meer mee? Want 50 euro vind ik vrijkostenlijk.:P

Bijdrager
    KarelWillem

‘analoge video uit’

Als in: 1 stekkertje in je Camera, twee tulp-stekkertjes eruit?

Geel is video, dan is wit toch audio?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  KarelWillem.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Normaal gezien wel (kan niet direct aan het kabeltje).

Maar ik kan wel mijn hoofdtelefoon niet op aansluiten. Dus heb ik hier nog een omvormer voor nodig.

Bestaat deze? Zo ja, waar en voor hoeveel kan ik ze krijgen?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Tuur Tisseghem.

Bijdrager
    KarelWillem

Google is voor jou nog onontgonnen gebied hè?;)

http://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1350853/jack-tulp-kabel.html

Mag je zelf even zoeken naar een mono-versie (want je mist rood, dus hebt dan maar op één kanaal geluid op je hoofdtelefoon).

Was ook wel handig als je gelijk had gezegd, dat het over je koptelefoon ging.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Google? Nog nooit van gehoord!:P Wees blij dat ik jou vertrouw in plaats van Google.;-)

Even serieus, hartelijk dank voor de hulp.

Vanaf hier kan ik het wel alleen aan.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Top. Succes.

Bijdrager
    rogerpaolo

het signaal uit de witte hulpstekker is een lijnsignaal, geen hoofdtelefoonsignaal. Je zult een headphone amp moeten gebruiken. je kunt niet zomaar een verloopstekker plaatsen en verwachten dat het juiste signaal er uit komt.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Bedankt voor de reactie.

Maar kunt u me concreet uitleggen hoe ik dan de audio kan controleren? En welke dingen ik moet aanschaffen?

Bijdrager
    KarelWillem

De kabeltjes hebben we hierboven al uitgelegd.

Om te zien of je ook daadwerkelijk signaal hebt, sluit je die vanaf de Camera dan aan op bijvoorbeeld een versterker of televisie met audio in (je weet wel; met zo’n witte en rode ingang).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.