4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

HDMI met omgekeerde stereo

Geachte forumleden.

Ik heb mijn versterker met twee luidsprekers (dus stereo) optisch aangesloten op mijn HD tv. Als ik film ga kijken sluit ik mijn MBPr aan via HDMI op de tv en wordt het beeld weergegeven op de tv en het geluid wordt doorgestuurd naar de versterker. Zo krijg je de volgende opstelling.

MBPr >-HDMI-> HDtv >-OPTICAL-> Versterker

Het geluid is echter omgekeerd. Wat links moet zijn komt uit de rechter speaker, wat rechts moet zijn komt uit de linker speaker.
    Wanneer ik naar het Audio/MIDI-configuratie hulpprogramma ga kan ik daar kiezen voor 16bits, 20bits en 24bits. Standaard staat hij op 24bits, zodra ik hem zet op 20bits is het geluid wel gewoon ‘normale’ stereo (links-links, rechts-rechts), als ik hem terug zet op 24bits ook.
    Echter, zodra ik de kabel uit mijn laptop haal en weer opnieuw aansluit is het geluid weer terug omgekeerd.

Dit heb ik geprobeerd:
    Laptop via optisch op versterker: normale stereo
    Laptop via analoog op versterker: normale stereo
    Tv via optisch op versterker: normale stereo
    Laptop via hdmi op tv en dan via optisch naar versterker omgekeerde stereo

Ik snap niet wat hier het probleem kan zijn. Weet iemand hier raad mee?

Bijdrager
    computer space

Films zijn toch een gecodeerde bron? Dat is een gecombineerde DTS/DD/AAC stream tot in de versterker. Is Midi-setup niet relevant voor. Bij mij is bij een film afspelen iedere optie grijs.

Bijdrager
    MacKevin11

Maar hoe los ik het op?

Bijdrager
    jochjan3

Zet de linker speaker rechts en de rechters links

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.