29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    juwlez

hdmi kabel verbinden naar TV

Hallo,

Heb ik eindelijk toch de afweging genomen om 20 euro voor een adapter (kabel) minidisplay port naar hdmi, hoorde ik van de verkoper dat ik nog een kabel nodig heb om de hdmi kabel te verbinden met de tv. Nu ik thuis kom, zie ik dat dit klopt ja.. Wat voor kabel heb ik nodig? De verkoper had die kabel ook niet meer dus hij kon helaas niks laten zien.

Alvast bedankt voor de moeite,

Bijdrager
    KarelWillem

Als het zoiets is als dit:

Dan heb je nog gewoon een HDMI-kabel nodig. Standaard, van HDMI naar HDMI dus.

En koop er gewoon één bij de Action of zo. Dan ben je 2,95 kwijt in plaats van 20 euro.

Bijdrager
    juwlez

ehm, de aktion? Hmm oke, maar brengt z’n goedkope kabel niet de kwaliteit in gevaar? ja sorry, heb er geen verstand van.

Bijdrager
    KarelWillem

HDMI is een digitaal signaal.
    Dat is ruwweg wèl of niet werken. Aan of uit dus.

Laat je niet omlullen voor een kabel van een paar tientjes, want dat zie je niet in beeld-kwaliteit terug.

Goede kans dat ze bij de Wibra die kabels ook wel hebben liggen.

Bijdrager
    juwlez

ohw zo, oke duidelijk. Hmm, zou ik de gok waren om de wibra in te stappen.. action lijkt me wat veiliger…

Bijdrager
    KarelWillem

Ach, je kan er 6 kopen voor de prijs die je bij Dixons o.i.d.moet neerleggen.

Weinig risico.:lol:

Bijdrager
    Brainy

Er zit wel verschil in soorten adapters. De ene geeft wel geluid door en de andere niet. Je heb dus kans dat je ook nog een kabel voor het geluid nodig heb.

Het heeft ook te maken met de ouderdom van je mac. Oude macs hebben sowieso geen geluid via de mini display port. Nieuwe modellen wel.

Bijdrager
    juwlez

ja, ik heb een nieuwe model. Medio mei 2010, mbp 13.

die mini displayport naar hdmi heeft als het goed is ook audio.

Maar weet niet of die hdmi to hdmi ook audio moet hebben? of is dat gwn normaal dit ie het heeft?

Bijdrager
    Osiso

Een HDMI-HDMI-kabel ondersteunt gewoon audio, ook die bij van de Wibra of Action.

Bijdrager
    juwlez

joehoee, meteen even naar de action gesjeest. 2,36 euro armer! Werkt perfect! bedankt KarelWillem!

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Ik was zelf minder gelukkig omdat de Action hier uitverkocht was toen ik er één nodig had.

Moest ik naar de Dixons; hoppa 19,95 euro armer.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    juwlez op 19 januari 2011

Hmm oke, maar brengt z\’n goedkope kabel niet de kwaliteit in gevaar?

Een tijdje geleden zag ik op Consumenten 24 een programma waarin ze dit soort kabels lieten testen in een elektronicalaboratorium, en de conclusie was dat er wel verschil in kwaliteit tussen de goedkope en dure kabels zit, maar dat dat zo klein is dat je net zo goed de goedkoopste kabel kunt kopen als de duurste.

Bijdrager
    juwlez

ja nja, 2 meter, (heb maar een halve meter nodig) met ondersteuning van 1080 hd. dus prima, vooral om de prijs. 2,36.

Dus niks te kragen hierow, kan ik eindelijk films van mn mac bekijken op mn tv hehe..

heeft trouwens 1 van jullie enige idee hoe ik een film van mn mac kan comverten naar mn iphone 4?

heb een leuke disney cd hahaha, heb al die bestanden op de cd gekopieerd naar mn mac. 5 gb…

en nu?

Bijdrager
    KarelWillem

Een leuke ‘Disney CD’?

Ten eerste zal het vast een DVD zijn, en ten tweede kopieer je die niet zomaar.

Die moet je rippen, want Disney is nogal vervelend met kopieerbeveiliging.

Handbrake zal de klus meestal wel klaren.
    Programma opstarten, DVD er in, film kiezen, iPod-profiel kiezen > en dan maar wachten.

Bijdrager
    juwlez

ohw, die had ik al op mn mac. ja je hebt gelijk, het is idd een dvd.

hmm, oke dankje. Later is even proberen

Bijdrager
    KarelWillem

Wat je nu op je Mac hebt kun je weggooien, daar heb je niets aan.

Bijdrager
    juwlez

ohw, want ik heb nu 2 mapjes.. genaamd ‘audio en video’. daar heb ik dus niks aan?

Bijdrager
    juwlez

en trouwens, mp4 of mkv format? en moet ik nog wat instellingen veranderen bij dat programma of gewoon zo laten?

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon één van de presets aanklikken, en eventueel een taal en/of ondertiteling naar keus selecteren.

Bijdrager
    HakanB

nu we het er toch over hebben ik heb juist wel een HDMI kabel, maar niet zo een adapter (kabel) minidisplay port naar hdmi.. welke merken van deze adapters heb je, en welke raden jullie aan???

Bijdrager
    juwlez

KarelWillem, ik heb een film omgezet etc met dat programma. het staat nu op mn iphone 4 alleen het stort super erg. ofwel hapert. wat heb ik fout gedaan?

Bijdrager
    KarelWillem

Stottert het op je Mac ook?

Ik heb werkelijk honderden films geript met Handbrake, waaronder een hele kast van minstens 75 Disney-films, maar ik heb niet één haperende film.

Bijdrager
    juwlez

ja helaas wel, ook op mn mac..

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is vreemd.

Er is nog altijd de – weliswaar geringe – kans dat het door de protectie van de DVD komt, maar ik heb het nog nooit meegemaakt.

Je zou eigenlijk eens een andere DVD moeten proberen, om het zeker te weten.

Bijdrager
    juwlez

ja het gebeurd juist met een andere dvd. die disney heb ik nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    juwlez

miss heb ik de verkeerde instellingen? in dat programma? hoeveel mb.. wat voor soort. mp4..

Bijdrager
    juwlez

ik heb nu een andere gedaan, is een uur bezig geweest. mijn god, maare, itunes kan het niet vinden? gewoon mpeg 4 bestand..

Bijdrager
    juwlez

mn mac draait nu op 85 graden, ziek. is dat normaal? met dat programma aan enzo

Bijdrager
    Vinhelper

Over temperatuur hoef je je nooit zorgen te maken.

Laat maar blazen (als je met iets zwaars als video converteren bezig bent) en mocht de boel toch te warm worden, zal vanzelf de sluimerstand worden ingeschakeld.

Maar dat zou vreemd zijn met zo’n nieuwe Mac, want die kunnen nogal wat hebben. 100 ºC is niets bijzonders.
    Laat hem wel op een stabiele ondergrond als een bureau o.i.d. staan, zodat er voldoende gekoeld kan worden.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.