9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim95

HDMI en MacBook

Vandaag is mijn Displayport naar HDMI adapter binnengekomen, gelijk getest natuurlijk maar het werkt niet zoals ik het zou willen.

In 1280*800 werkt het prima heel het scherm zit ook op de TV, zodra ik de resolutie naar 1080i of 720p verander dan wordt het een ander verhaal, de zijkanten van de TV worden ineens zwarte stroken en het dock komt niet helemaal op het scherm een deel zit er onder dat geldt ook voor de menu balk.

Verder vroeg ik me af, kan het scherm van mijn macbook niet worden uitgeschakeld? Ik vermoed namelijk dat hier het probleem zit vanwege anderen scherm verhoudingen en resoluties. Ook is het best vervelend film kijken als het scherm aan staat.

Ik werk op Mountain Lion en mijn TV is HD-Ready niet Full HD dus.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat laatste kan prima.

Zet je Mac in sluimer terwijl het scherm eraan hangt. (dichtklappen) Alles gaat uit.
    Druk dan op een toets op een extern toetsenbord, of aangesloten muis of trackpad. Alleen het externe scherm gaan aan, dit keer op een passende resolutie.

Werkt dit beter of nog steeds vreemde weergave?

Bijdrager
    Tim95

De TV Blijft op Geen Signaal staan als ik dit doe (Hij komt wel uit sluimer stand)

Bijdrager
    1984

[s]Heb je op de tv wel de juiste HDMI poort geselecteerd.?[/s]

Bijdrager
    SunKeeper

Welke TV is het precies? Merk en type?

Welke MacBook heb je precies? Hoe oud?

Welke HDMI-kabel?

Bijdrager
    Tim95

De TV heeft maar een HDMI poort dus dat is het niet.

De TV is een Philips, welk typen kan ik niet vinden. Het boekje is helaas kwijt. De MacBook is een Pro eind 2011.

Ik ben er achter gekomen dat de bovenstaande methode wel werkt als hij aan de oplader ligt. Nog steeds zit ik met het probleem dat het beeld niet past. Nu heb ik geen zwarte balken maar past het dock en menu balk niet op het scherm met 1080i op 1280×800 werkt het prima.

Is het trouwens niet slecht voor het scherm als de MacBook dicht zit vanwege de warmte?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, mocht het echt te warm worden dan schakelt sluimerstand weer in.

Indien het echt onwerkbaar is had Apple deze functie nooit mogelijk gemaakt.:smile:

Bijdrager
    1984
    Tim95 op 01 augustus 2012

Nog steeds zit ik met het probleem dat het beeld niet past. Nu heb ik geen zwarte balken maar past het dock en menu balk niet op het scherm met 1080i op 1280×800 werkt het prima.

Ik heb al lange tijd een mini aan de Bravia hangen, Had in het begin ook wat problemen…een stekker met verloop stukje wat iets los kwam en voor problemen zorgde,
    Enfin als alles goed zit zou je een PRAM reset kunnen uitvoeren, mogelijk verhelpt dat het probleem .

Als u problemen ondervindt met de schermresolutie van beeldschermen (monitors) van andere fabrikanten en het resetten van het NVRAM/PRAM geen oplossing biedt, probeert u het ingebouwde menusysteem, indien beschikbaar, van het beeldscherm te gebruiken. Voor meer details raadpleegt u de handleiding die bij uw monitor is meegeleverd. Mogelijk vindt u op de voorkant van het beeldscherm knoppen om de interne instellingen en schermgeometrie te configureren. Het beeldscherm kan ook een “automatische” aanpassingsmodus hebben.

Bijdrager
    Tim95

PRAM Reset werkt ook niet. Ik denk dat het een TV probleem is aangezien dit enkel bij 1080i en 720p gebeurd en niet bij normale resoluties. Eigenlijk is het zo erg nog niet, bij films zijn dan gelijk de zwarte balken onderin en bovenin wat kleiner.

Toch vind ik het raar dat dit ├╝berhaupt kan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.