3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

HDD wordt niet herkent door MacMini

Hi,

Ik heb een MacMini I7 , 2.6 fusiondrive , met hier aangekoppeld via de FireWire aansluiting een G-Techology HDD .
    Echter wordt deze HDD in eerste instantie niet herkent door de MM, als ik de aansluit connector een aantal malen er uit en in heb gedaan bij de HDD hoor/voel ik een klik en dan wordt deze herkent en kan dan normaal worden gebruikt , als de MM wordt uit gezet en weer opgestart weer het zelfde verhaal ,wordt in eerste instantie niet herkent .
    Er zit nog een 2e Firewire aansluiting op en een USB 2.0 ook via deze aansluitingen wordt hij niet herkent , ik heb ook een andere FW kabel gebruikt zonder resultaat .

Iemand een idee , is hij een soort van defect, hij is gekocht bij de Apple on-line store en heb nog 2 jaar garantie .

Thx

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien moet je dit type drive mbv een Y-kabel op twee USB poorten aansluiten om voldoende voeding te krijgen (tijdens het opstarten). Heb je er zo’n Y-kabel bijgekregen?

Bijdrager
    ramrod

Er zat geen Y kabel bij maar ik heb wel even om te testen de FW kabel samen met een USB kabel op de MM aangesloten en inderdaad nu wordt hij wel herkent ook na het opnieuw opstarten …., raar dat men dit niet bij het product vermeld dat je voor voeldoende spanning 2 aansluitingen nodig hebt , dan had ik dus nier voor deze HDD gekozen , zoveel aansluitingen zitten er ook weer niet op de MM , misschien maar een 3.0USB hub met voeding erbij kopen .

Bedankt weer .

Nog ff een update , ik kom er net achter dat het overzetten van data nu gebeurd via de 2.0 USB aansluiting …. zo heb ik dus nog niets aan mn snellere FW aansluiting , nu heb ik ook op mn monitor USB aansluitingen zitten daar de USB kabel van de HDD aangesloten maar nu herkent hij hem dus niet meer .

Zo,n USB aansluiting op de monitor zou toch ook spanning moeten geven .

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.