1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    FlorisvParidon

HDD vervangen voor SSD iMac 21,5'' 2009

Beste OMT\’ers,

Het zal vast al meerdere malen hier in het forum zijn besproken maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb, zoals in de titel staat beschreven, een 21,5 inch iMac uit 2009. Altijd tevreden mee geweest maar sinds een week of twee begint hij steeds te haperen en loopt hij om de haverklap vast. Vermoedelijk is het een defect in de HDD.

Nu heb ik altijd al nagedacht om een SSD in mijn iMac te plaatsen omdat het qua snelheid echt een verbetering zal zijn. Ik heb gisteren een Samsung 840 500GB besteld en het plan is dus om deze op de plek van de HDD te plaatsen. Nu lees ik echter op internet dat het vervangen van de harde schijf in een iMac uit 2009 nog wel eens heel lastig kan gaan worden. Er zou namelijk in dit model gebruikt worden gemaakt van een temperatuursensor die is ingebouwd in de HDD zelf. Na het vervangen van de HDD door een SSD zou de temperatuur niet meer kunnen worden gemeten en zullen de ventilatoren overuren maken.

Heeft iemand ervaringen met dit probleem/ Tips om dit op te lossen? Het gaat hier echt om het vervangen van de HDD want ik kan mijn optische schijfeenheid nog niet missen.

Alvast bedankt!
    Floris

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.