7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

HDD partitioneren, inhoud bewaren

Hallo,

Ik heb een time machine hardeschijf welke tegelijkertijd mijn externe hardeschijf is. Ofwel er staan zowel back-ups op als films. Nu loopt deze schijf langzaam vol met back-ups wat niet erg is omdat time machine zelf de oudste kopie zal verwijderen. Echter wil ik voorkomen dat ik straks handmatig backups moet gaan verwijderen omdat anders de films er niet meer bij op passen. Echter heb ik op mijn macbook pro niet voldoende ruimte om de films tijdelijk te verhuizen. De back-ups zijn onbelangrijk omdat ik die wel weer opnieuw kan maken zonder belangrijke dingen uit het verleden kwijt te worden.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk, en zo ja hoe, om met schijfhulpprogramma een hardeschijf te partitioneren terwijl er films op staan die er niet af mogen?

Groetjes

Bijdrager
    fred44nl

waarom zou je die HD willen partioneren ??
    je gaat daar geen extra ruimte door krijgen.

als je ruimte wilt vrij maken, dan zou ik de gehele backup verwijderen en een nieuwe maken.
    die nieuwe backup is ongetwijfeld kleiner dan de huidige backup, dus heb je tijdelijk meer vrije ruimte.

maar niet voor lang, want de backup groeit langzaam maar zeker en het aantal films ongetwijfeld ook.
    de oplossing is dus een andere, grootere HD.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

ik heb een 1000GB en ik wil graag 500GB als time machine gebruiken en de overige 500 GB voor mezelf houden, ofwel films e.d. En dat bereik ik met een partitie naar mijn mening omdat dan time machine die ruimte niet kan gebruiken (wat nu wel mogelijk is).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Waarom zo moeilijk doen? Voor €50 tot €80 heb je bij de MM een nieuwe drive voor je foto’s…

Er zijn programma’s zoals iPartition waarmee het kan, maar die zijn haast net zo duur als een drive.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Het leek mij gemakkelijker om te partitioneren dan op de fiets naar MM eigenlijk. Maar ik kan hieruit concluderen dat het dus eigenlijk niet mogelijk is??

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Zoals ik hierboven al zeg: het kan met behulp van bepaalde programma’s, maar niet met de standaard programma’s die bij de Mac zitten. (Daarmee kun je wel de grootte van bestaande partitie’s veranderen met behoud van data maar niet een bestaande partitie splitsen met behoud van data)

Bijdrager
    peterwillem

Bekijk deze post eens, misschien heb je daar wat aan. http://www.onemorething.nl/community/topic/time-machine-op-meerdere-hdds
    Je zou dan je TM backup moeten wissen. Vervolgens
    je hdd partioneren in 2 partities volgens beschreven methode. En dan op de schone partitie TM weer opzetten terwijl je films op de andere partitie blijven staan.

peterwillem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.