6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

HDD partitioneren en formateren voor Windows XP.

Ik wil graag windows op mijn mac zetten (om te kunnen gamen, voor een komende lanparty). Maar dan moet ik eerst mijn HDD partitioneren. Hoe? Via Bootcamp? En dan natuurlijk formateren. MAAR wel dat ik via OSX die partitie kan bekijken. KAN DAT? Zo ja, hoe moet ik dan formateren..?

Bijdrager
    Almerrrrr

In dat geval moet je de bootcamp assistent gebruiken en later in je windows installatie formateren als fat 32 Let wel op dat je partitie dan niet groter dan 32 gig mag zijn.

Bijdrager
    iJoost

En voor het geval je ‘m later weer weg zou willen halen, toevallig net vanavond ook aan de orde geweest…;-)

Bijdrager
    Nikita
    ”Almerrrrr”

Let wel op dat je partitie dan niet groter dan 32 gig mag zijn.

Dat loopt wel los hoor. Alleen is het boven de 32 gig niet meer efficiënt om FAT32 te gebruiken. De enige echt beperking is dat je geen bestanden groter dan 4 GB er op kwijt kan (maar wie heeft er nu zulke grote bestanden?)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Nikita”

De enige echt beperking is dat je geen bestanden groter dan 4 GB er op kwijt kan (maar wie heeft er nu zulke grote bestanden?)

Nou een ISO bijv.

Maar goed, dus als ik het goed begrijp, maak ik dan een partitie aan van (iets minder dan) 32 gb. Ik formateer deze onder Windows via FAT 32. En dan zou ik gewoon in OSX de Windows partitie kunnen lezen EN schrijven.

Bijdrager
    Nikita

Nee, je maakt met de Boot Camp Assistent die je download vanaf de site van Apple een nieuwe partitie aan en daarna start je de installatie van XP vanaf een XP installatie CD. Daarin kan (moet) je de nieuwe partitie formatteren (wees er zeker van dat het de goeie is!!). Daarna hoef je verder eigelijk niks meer te doen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.