5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MDnns

HDD naar SSD Macbook Pro

Hey,

Ik heb me net een SSD aangeschaft (Samsung EVO 250GB). Nu heb ik deze aan mijn Macbook Pro gehangen via een SATA naar USB. Mijn Macbook Pro herkend nu de schijf. Nu wil ik via de Disk Utility een back-up maken van mijn huidige interne HDD naar SSD. Zodat ik niet alles opnieuw moet gaan installeren en nadien de SSD in mijn Macbook enkel hoef te installeren en booten.

Nu heb ik na een paar stappen de error 254. Heb al wat zitten Googlen maar kom er niet uit. Ik kom steeds op USB fouten uit etc. Maar dit is niet het geval. Hoe kan ik mijn schijf ontdoen van deze vervelende error?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gebruik in plaats van Disk Utility Carbon Copy Cloner of Super Duper.

Bijdrager
    makasa

Advies: clean install. Vervolgens met time machine e.e.a. terugzetten. CCC of super super schijnen de recovery partitie niet mee te nemen. Bij clean install wordt die wel aangemaakt.

Bijdrager
    MDnns

Met SuperDuper werkt hij nu! Thnx! Hopelijk kan ik straks gewoon boote van de SSD:)

Bijdrager
    TBITW
    makasa op 12 mei 2014

Advies: clean install. Vervolgens met time machine e.e.a. terugzetten. CCC of super super schijnen de recovery partitie niet mee te nemen. Bij clean install wordt die wel aangemaakt.

2nd that,

Daarbij is het vrijwel zeker dat der performance nóg hoger ligt na een schone installatie ten opzichte van Super Duper of CCC.

(deze programma’s zijn dan ook bedoeld als bootable backup).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.