5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

HDD naar Optibay, SSD in HDDbay – HDD OS lijkt stukken trager?

Hey guys,

Vandaag is m’n SSD binnen gekomen. Eigenlijk precies op tijd voor de Mavericks release.

Dus ik de Youtube tutorials gevolgd en nu zit m’n originele HDD in een Optibay op de Optical drive plek en de SSD op de primaire plek voor een HDD/SDD, aldus waar de HDD zat.

Zojuist Mavericks (GM1) opgestart, via de Optibay HDD en ik heb het gevoel dat echt állés trager is geworden.

Kan dat omdat ik misschien iets verkeerd heb gedaan tijdens de hardware verplaatsing of zou dan de HDD niet eens opstarten?

Sure, de SSD zal gebruikt worden voor het OS en de apps, maar toch wil ik een snelle tweede hardeschijf, aldus de HDD nu. Dus al het advies is gewenst!

Thanks!

Bijdrager
    Nic

Wat voor Mac heb je?
    De aansluiting in de optische drive is doorgaans langzamer dan de aansluiting in de plek van de originele harde schijf, omdat een optische drive nu eenmaal niet zoveel snelheid gebruikt.

Bijdrager
    Vilscon
    Nic op 22 oktober 2013

Wat voor Mac heb je?
    De aansluiting in de optische drive is doorgaans langzamer dan de aansluiting in de plek van de originele harde schijf, omdat een optische drive nu eenmaal niet zoveel snelheid gebruikt.

Macbook pro non retina, 2012 15″

Ik had begrepen dat de Optical bay een 3Gbps SATA3 gebruikt en de HDD een 6Gbps – maar de normale harde schijf komt niet eens in de buurt bij 3GigabitP.s., laat staan 6 – Dus lijkt mij dat dat geen snelheidsverlies zou moeten opleveren?:)

Bijdrager
    Sanjeev
    Bijdrager
    sam-105

haal geen bits en bytes door elkaar, was ook mijn fout..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.