5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    @Mathijss95

HDD MacBook Pro 2012 vertoont keuren

Hallo,

Ik heb sinds 18 juni een MacBook Pro 2012 15″(niet-retina). Deze moet voor het inmiddels voor de tweede keer in drie weken hersteld worden.

Bijgaand twee screenshots van de twee situaties die ik 20 minuten na elkaar draaide.

Dat heb ik dus gedaan maar deze laptop is amper 7 maanden oud. Kan iemand helpen met wat ik moet doen? Ik weet dat ik 3 jaar garantie heb bij Dixons en 1 jaar van Apple maar ik wil ook proberen om het zo op te lossen. Ik heb er sinds september een externe HDD met TimeMachine aanhangen.

Alvast bedankt,

Mathijs Leenheer

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoi Mathijs,

Gebruik eens de SMART-utility tool en kijk wat die zegt. Uit jouw verhaal en bovenstaande screenshots denk ik in de eerste plaats aan een falende harde schijf. Harde schijven hebben geen leeftijd. Soms ‘sterven’ ze na één dag, soms na een aantal jaar. Je data proberen te back-uppen met Time Machine en dan een nieuwe schijf – onder garantie – laten installeren is hierbij dan een optie.

Bijdrager
    @Mathijss95

Hoi Yggdrasil,

Bedankt voor je antwoord. Dan zal ik is een keer bij een APR langs gaan. Beetje jammer want had na mijn windhoos ervaring wel gehoopt dat ik nu wel een computer had zonder complicaties ook al kan ik niet anders dan zeggen dat het OS ideaal is. Computers blijven computers.

Ik heb wel een smart utility gedraaid en er komt uit dat mijn HDD nog goed is. Maar dat kan komen omdat ik heb een paar uur terug heb hersteld. Weet jij of ik hier dan alsnog iets mee moet doen?

Gr.

Bijdrager
    Stirf

Wat was de reden dat je een schijfcontrole ging uitvoeren?

Bijdrager
    @Mathijss95

Omdat ik pas al merkte dat mijn laptop langzamer leek. Dus vroeg ik het aan iemand en die zegt dat je dan schijfcontrole moet doen. Kan toch ook geen kwaad? Maar wat denk jij dat ik moet doen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.