6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vulles

HDD in Popcornhour benaderen

Heb vandaag een Samsung 1 TB schijf in mijn pch gezet zodat ik al mijn films op deze schijf kan zetten en mijn interne schijf hier niet meer mee belast.

Had de stille hoop dat ik er zelf uit zou komen, maar heb jullie hulp nodig. Hoe maak ik de schijf zichtbaar in finder? Heb al lopen zoeken en proberen, maar ik kom er niet uit. Via voorkeuren finder schijven zichtbaar maken ed. Heb voor zover ik weet geen adres van de schijf dus verbinden met server lukt mij ook niet.

Graag jullie hulp!

gr. Maarten

Bijdrager
    KarelWillem

Ruwweg:

In order to access the internal hard drive via the network, you need to ensure the following:

1) Installed NMT Apps via the MAINTENANCE page of SETUP.

2) Enabled Samba and/or FTP servers via the NMT APPLICATIONS page of SETUP, depending upon how you wish to transfer files. FYI, FTP is much faster on the PCH, though less convenient than the Samba server which allows you to simply mount the drive on your desktop and drag files around.

3) Set your PCH’s network settings via the NETWORK page of SETUP. Dynamic or Static IP, etc. I believe it should already be set to Dynamic, meaning it should already be set to establish itself on the network out-of-the-box so nothing else needs to be done here.

If you enabled the SAMBA server, from the Finder, select from the menu GO->CONNECT TO SERVER… (or Command-K), type in (without quotes) “smb://{ip address}” or “smb://{PCH name}”, replacing the {ip address} or {PCH name} with the appropriate information from your A-110. The IP address is found on the NETWORK Setup page, whilst the PCH name is found on the NMT APPLICATIONS Setup page. I would recommend using the IP address for now as the PCH name may not resolve properly depending upon how your network is setup and perhaps which computer has taken over as the Master Browser (my sister’s Windows NT laptop created havoc on my network over the holidays). Click on the CONNECT button…

If you enabled the FTP server, you need to select and download an FTP application of your choice (I personally use TRANSMIT, but it’s commercial software. CYBERDUCK is a popular free FTP application for OS X), then follow that FTP app’s operating instructions to access your PCH.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    vulles

Dank KarelWillem, gaan we proberen!

Bijdrager
    vulles

En gelukt, nogmaals dank KarelWillem!!!

Had even een zetje in de goede richting nodig.

gr. Maarten

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.