10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    pruus

HDD in meterkast? Of toch anders

Dag toppers,
    Ik wil een HDD in de meterkast met een utp kabel aan de router hangen. Een andere utp vanaf de router gaat naar een Time machine en daar wordt het basisstation van wifi. De harddisk in de meterkast, die buiten onze woning staat, zou als back-up dienen, voor extra zekerheid.

Vragen aan de kenners..
    Is dit een optie?
    Kan ik bij de HDD vanuit de timemachine wifi?

Zo nee, wat zou ik moeten aanpassen om het werkend te krijgen. Advies graag!

Bijdrager
    piebas

Ik begrijp niet helemaal wat je wilt bereiken.
    Wil je een TM-backup op 2 verschillende schijven?
    Of wil je alleen een TM-backup op de HDD in de meterkast?
    Je kunt sinds 10.8 meer dan 1 backup-locatie opgeven in TM dus dan kun je de backup op beide plekken laten maken.
    De ene keer gebruikt hij de ene disk de andere keer de andere.

Bijdrager
    GoeieDag

Niet dus…

Bijdrager
    pruus

Mijn vraag is of ik op deze wijze van aansluiten, de HDD in de meterkast kan bereiken? Ik kan het proberen, maar als het bij voorbaat niet lukt, dan is dat een weetje. De back-up draait op de timemachine. Ik wil sommige data apart opslaan. Zeg maar voor het geval. Dus de HDD zit dus achter de timemachine op de router.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja natuurlijk kan dat. Een HDD met een UTP kabel heet een NAS.

Bijdrager
    pruus

Dank! Ik ga aan het prutsen.

Bijdrager
    GoeieDag

Nou ja, met een NAS wordt over het algemeen toch wel wat meer bedoeld dan een HD met UTP kabeltje.
    Maar ik begrijp dat je die -extra- HD niet wilt gebruiken voor een TM back-up, maar gewoon als extra storage. Ja, natuurlijk kan dat.

Bijdrager
    pruus

En alles net aangesloten en het werkt. Vanuit alle werkstations kan ik bij de schijf. Dank voor de info! Toppers.

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    Obliviant

Network-attached storage, vaak afgekort tot het acroniem NAS, is een opslagmedium dat op het netwerk aangesloten is en gebruik maakt van het TCP/IP-protocol voor dataoverdracht. (source wiki)

Nou ja, met een NAS wordt over het algemeen toch wel wat meer bedoeld dan een HD met UTP kabeltje.

oh.. je bedoelt die gare kastjes met toeters en bellen waar niemand wat aan heeft:lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.