3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jochems

HDD in hddcaddy wordt verwijderd uit OSX

Hallo,

Ik heb een macbook pro 13″ 2012 voorzien van een SSD en daarbij de HDD in een caddy gestopt op de plaats van de superdrive. Er vaker gedaan en tot nu toe altijd zonder problemen gedaan.

Echter als ik een grote hoeveelheid data naar de HDD kopieer lijkt ie op een gegeven moment de HDD los te koppelen en moet ik hem herstarten wilt ie hem weer zien.

Ik heb al een andere caddy geprobeerd en de HDD in een dock getest waarbij ie wel goed werkt. Het lijkt dus of het in de laptop zit.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan het zijn dat de schijf niet voldoende stroom krijgt vanuit het logicboard?

Geblokkeerd
    Anoniem

Even voor de duidelijkheid:

– HDD in dock > HDD werkt normaal
    – HDD in andere caddy in laptop > zelfde probleem?
    – “Grote hoeveelheid” (hoe groot?) doet het niet > “kleine” wel?

Heb je verder info over de HDD? Misschien even een testje laten lopen via het Schijfhulpprogramma?

Ik heb zelf altijd de SSD in de caddy gedaan en de HDD op z’n oude plek, misschien dat daar nog een nut achter zat dat ik ben vergeten (iig schokbestendiger o.i.d.).. Anders zou je dat natuurlijk kunnen proberen, misschien dat de SSD er geen last van heeft en de HDD zou het wel hebben gedaan op zijn oude plek.

Bijdrager
    jochems

– klopt
    – klopt
    – Grote hoeveel is een GB of 3-4 (bv dvdtje overzetten)

Ik kies altijd bewust voor de SSD in de ruimte van de HDD omdat de SATA interface vaak sneller is dan die van de superdrive. Al zou het bij dit 2012 versie geen verschil moeten zijn. Echter vind ik het risico wat groot om de SSD in de caddy te stoppen. Dat raakt ie verkloot omdat daar het OS op staat…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.