4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Lucf

HDD gecrasht? Hoe kom ik nu bij mijn time capsule back up?

Gisteren was mijn MacBook pro opeens zeer traag en had ik problemen met het openen en opslaan van bestanden. Vanmorgen startte de MacBook niet meer op…..er knippert een grijs mapje met een vraagteken erin.

Mijn zoontje heeft afgelopen week zeer intensief spelletjes gespeeld, waarbij de ventilator overuren draaide (achteraf natuurlijk dom…..). Dus of de HDD is defect of het moederbord (oververhitting)? Kan natuurlijk ook een andere reden zijn.

Een groot deel van de bestanden staat gelukkig in dropbox, een aantal (minder belangrijke) niet. Ik heb wel backups via time capsule, maar hoe benader ik die als de MacBook het niet meer doet?

Via een andere Mac?

Bijdrager
    GoeieDag

Via een andere Mac, via de Finder.

Maar de bedoeling van zo’n backup is dat je de MB repareert of vervangt, en dan de backup terug zet.

Bijdrager
    Lucf

Net bij de “repair” geweest. Waarschijnlijk een defecte SATA kabel…….of een defecte aansluiting op het moederbord. Hopelijk het kabeltje…moederbord wordt een dure hobby. Morgen ga ik weer terug.

HDD werkt dus nog.

Op mijn IMac de backup van de MacBook gevonden, al ging dat niet van harte… Hopelijk lukt dat morgen weer.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het is niet heel ingewikkeld om de HDD eruit te halen. Deze aansluiten met een USB naar SATA kabeltje en je kan de data eenvoudig eraf halen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.