6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

HDD formateren

Vraagje,

ik wil mijn imac opschonen vertoont de laatste tijd veel problemen.
    Kan ik via schijfhulpprogramma mijn HDD formateren zodat, er helemaal niks meer opstaat en dan opnieuw snow-leopard installeren.
    Ik heb via time-machine al een back-up gemaakt.
    De originele versie was tiger die draaide hier op toen ik deze imac kocht, heb later snow-leopard gekocht, en die er overheen gezet.
    Daar zit geen optie op om de HDD eerst leeg te maken, deze installeert gewoon snow-leopard en neemt alles gewoon mee.

hoop zo voldoende info. te hebben gegeven en dat iemand mij kan helpen.

groet,

Morris

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

1. SL DVD erin en met ‘c’ opstarten.
    2. Taal kiezen, dan vanuit de menublak naar ‘Hulpprogramma’s’ gaan en dan naar ‘Schijfhulpprogramma’.
    3. HD selecteren, naar ‘wissen’ gaan en op ‘wis’ klikken.
    4. Schijfhulp sluiten, en verder gaan met de installatie.

Bijdrager
    morris

Super thnx voor je hulp,

groet,

Morris

Bijdrager
    Oppie

Tja, da’s geen oplossing voor jouw probleem, vermoed ik. Dat zat in je gebruikersomgeving, en die komt weer lekker terug met de TM backup.
    Anyway: succes.

Bijdrager
    Vinhelper

Het lijkt me verder sterk dat je Snow Leopard hebt geïnstalleerd over Tiger heen, met behoud van gegevens. Dit kan niet namelijk.

Waarschijnlijk bedoel je Leopard, en niet Tiger.

En zoals Oppie al zegt: automatisch de TM-backup terugzetten is niet echt verstandig in dit geval.

Je zult de gegevens handmatig uit de backup moeten halen, zodat de boosdoen(ers) niet weer op het nieuwe systeem komen te staan.

Bijdrager
    morris

beetje laat maar toch moest alles opnieuw installeren, het is dus gelukt.
    Alleen mijn mac loopt nog steeds vast het beeld dan alleen ..toch een hardware probleem..

bedankt allemaal voor jullie hulp

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.