5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Giel de La Touret

HDD Format probleem

Ik heb sinds twee dagen een Seagate 500GB Momentum XT ter vervanging van mijn originele 320GB in mijn MacBook Pro 15″. Nu heb ik de HDD geïnstalleerd en geprobeerd Snow Leopard te installeren. Helaas gaat er iets gruwelijk fout bij het formateren via de Disk Utility. De HDD wordt in eerste instantie gezien, maar na de twee minuten in het formateren met Disk Utility houd deze er volledig mee op. Als ik dan herstart om het nogmaals te proberen krijg ik geen HDD meer te zien.

Ook niet als ik deze via een USB SATA aansluit op een andere Mac of Windows machine. Totaal niets, geen vermelding in Disk Utility of waar dan ook. Via mijn NAS kan ik de HDD weer opnieuw formateren (NFTS), waardoor deze weer te zien is door Mac OSx en Windows. Echter iedere keer blijft Disk Utility vastlopen tijdens het formateren.

Heeft iemand eerder een dergelijk probleem gehad? En hoe kan ik dit oplossen. De HDD (zoals eerder vernoemt) is net nieuw.

Moderator
    unSOUND

Niet wachten, maar gewoon gelijk omruilen bij de winkel.

Bijdrager
    Bosse

Moet de schijf normaal niet in de GUID partitie worden geformateerd om snow leopard te kunnen installeren(weet ik uit ondervinding)?
    Het is natuurlijk wel raar dat disk utility ermee ophoud na 2 minuten.

Bijdrager
    Pieterr

Goede tip, Bosse.

Let er inderdaad op dat je het juiste partitieschema (GPT) hebt gekozen.

Voor uitgebreide instructies, zie:
    http://www.kenstone.net/fcp_homepage/partitioning_tiger.html

Moderator
    unSOUND

Met of zonder de GUID partitie-indeling hoort het schijfhulpprogramma er niet uit te klappen tijdens het formatteren, noch lukraak te verdwijnen uit het overzicht van harde schijven… Ik denk dus niet dat het probleem daar ligt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.