7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    flyerking

HD voor de helft gevuld na installatie lion

Hoi hier mijn eerste topic over mijn nieuwe iMac.

Ik mijn iMac nu een 1 week, onlangs heb ik deze niet gekregen met osx lion erop.
    Ik bellen met apple en kreeg een pdf met een wachtwoord en een code erop waarmee ik lion kon downloaden in de app store.

De installatie verliep vlekkeloos in 20 min tijd.

En vervolgens is de helft van mijn 1 TB weg!

Ik gebruik 2 externe harde schijven van 2 TB per stuk om al mijn werk op te slaan.

Voor timemachine backups gebruik ik een time capsule van 3 TB

Hoe kan het dat er zo’n 500 GB in gebruik is op mijn HD

Plus mijn machine is slechts 1 week oud!

Bijdrager
    Buzz

Zou je niet beter zelf kunnen kijken waar die schijfruimte wordt gebruikt, in plaats van het aan ons te vragen?

In de Finder kan dat per map met “Get Info”, maar er zijn ook tools voor om het je helemaal makkelijk te maken, zoals Daisy Disk (betaald, zie App Store) en Disk Inventory X.

Bijdrager
    flyerking

Het probleem is dat ik dat al gedaan heb en hier niets vreemd tussen zit een ik heb hem ‘clean ge├»nstalleerd’

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou kunnen zijn dat bepaalde bestanden dubbel worden opgeslagen. Met de demo van Whatsize kan je ook e.e.a. nagaan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kijk eens wat er staat bij “back-ups” in het “Over deze Mac” venster.
    Staat daar een groot getal, dan zijn dat de z.g.n. “off-line” back-ups van TM. (TM maakt een back-up op de interne als de externe TM schijf niet aangesloten was.)

Inactief
    Anoniem

Prullenbak al geleegd?

Bijdrager
    Timp
    hendrik op 29 september 2011

Kijk eens wat er staat bij “back-ups” in het “Over deze Mac” venster.

Staat daar een groot getal, dan zijn dat de z.g.n. “off-line” back-ups van TM. (TM maakt een back-up op de interne als de externe TM schijf niet aangesloten was.)

Dit heeft de grootste kans inderdaad.

Voor de oplossing hiervoor kijk op: http://www.appletips.nl/os-x-lion-lokale-time-machine-backups-macbooks/

Gr

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.