17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

HD-video cursus omg. A'dam

Beste allemaal,

Ik heb een Canon HF10 hd film-fotocamera en om alles uit deze camera te halen wat erin zit, wil ik graag een cursus hiervoor volgen. Het gaat met name om het filmen; fotograferen is een extra wat erbij komt. Mijn voorkeur gaat uit naar een locatie in Amsterdam of directe omgeving, overdag of in het weekend.
    Ik heb al wat zoekwerk gedaan. De volgende cursus is mij opgevallen:
    Eduhub.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet een andere cursus die de basis goed behandelt?

Bijdrager
    1234

ik zou een goede DSLR filmer twee dagen inhuren om je alles bij te brengen wat je wilt weten.
    EduHub ken ik niet, ziet er op zich oke uit.

ik heb bij Open Studio en College of Multimedia geen specifieke DSLR cursussen ontdekt, maar heb niet heel uitgebreid gezocht.

Succes!

trouwens, misschien kan Demon Hunter je wat bij brengen, is voor zover ik kan beoordelen behoorlijk goed!

Ps zat nog ff te kijken naar EduHub, maar dat is dus gewoon een vergelijker. Waarschijnlijk kom je op een van de eerder genoemde instituten uit.

Bijdrager
    Hansi2124

Helaas woont Demon Hunter in Arnhem; iets te ver van mij vandaan om even een avondje langs te gaan;-)
    Eduhub lijkt inderdaad een vergelijkingssite.
    Bedankt voor je hulp in ieder geval.

Bijdrager
    1234

maargoed, als je bereid bent 13000 euro uit te geven voor een cursus, zou ik trein naar Arnhem ook niet schuwen, toch?

Bijdrager
    1234

oops nulletje teveel…

Bijdrager
    Hansi2124

Naast geld moet je ook nog tijd hebben natuurlijk;-)
    Als je aan reistijd al 3 uur kwijt bent, hou je weinig echte tijd over…

Moderator
    Mac Daddy

Is een online cursus ook een optie? FX-PHD heeft op dit moment 2 cursussen lopen. Eentje is een algemene cursus voor DSLR cinematografie en de ander is gericht op natuur.
    Een lidmaatschap kost 130 dollar voor een 12 weken durende termijn. Hierbij kan je dan 3 cursussen kiezen en je krijgt er een zogeheten Background Fundamentals cursus bij.

Ik zie dat ze nog een On-Set Lighting cursus hebben en een Tools of the DOP (Depth Of Field) cursus.
    Voor een overzicht kan je hier kijken.

Misschien is dit allemaal iets te professioneel. Maar toen ik de vraag zag, moest ik gelijk hier aan denken.
    Ik las als dat de video’s van de cursussen te downloaden zijn. Je kan ze dus op je eigen gemak kijken en je hebt er later ook nog wat aan.

Ik volg de videocast van FG-Guide al een geruime tijd. FX-Guide is de andere site hiervan. De mensen weten waarover ze praten en ik ben er dan ook van overtuigd dat de cursussen van een goed niveau zijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Dank voor je antwoord Mac Daddy, maar ik heb in dit geval graag een “cursus” waarbij je face tot face bent. Als ik iets niet begrijp, dat ik dan gelijk een antwoord krijg waar ik mee verder kan. Er zijn voor mij teveel hobbels op de weg om dit online of schriftelijk te doen.

Moderator
    Mac Daddy

Dat snap ik heel goed hoor. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur om te leren.

Bijdrager
    Demon Hunter

Voor een leuk bedrag waar we allebei blij van worden wil ik best bij je thuis in A’dam komen, maar het gaat toch niet om een HDSLR, maar om een camcorder? De Canon HF10 is toch dit model:

Camcorders weet ik niet zoveel vanaf, werk alleen met de grotere, professionele cams;)

Bijdrager
    1234

oh, misschien heb ik me een beetje verkeken op de term ‘film-fotocamera’ in de openingpost en ben ik klakkeloos van een DSLR uitgegaan…

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, die is het inderdaad.
    Ik woon niet in A’dam, maar in die omgeving kan ik wel het beste tussendoor naar een (simpele) cursus.
    Ik zal er nog eens over nadenken;-)

Bijdrager
    McD44N

Kijk eens naar het aanbod van Open Studio. Dit is een video- opleidingscentrum/verhuurbedrijf in Amsterdam, ze richten zich op beginners en iets gevorderden. Er is goede begeleiding, en bij de praktijkopdrachten werk je in kleine groepen. Met de ‘Video-basis’ cursus krijg je voor €450,- iets van 40 uur les..

http://www.openstudio.nl/opleidingen/

edit: Oeps.. zie dat Open Studio al genoemd is..

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb net weer even op die site gekeken en misschien dat die cursus of deze cursus wel wat voor mij kan zijn.

Bedankt voor de info.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik krijg bij Open studio een aantal uren les van een docent binnenkort.

Bijdrager
    joke_name

Veel plezier. Je zal er zeker wat aan hebben. Heb ook een aantal dingen met open studio gedaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Dank je.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.