13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

HD van iBook G4 12″ in een PowerMac G4

Kan ik mijn oude 30 GB HD in een PowerMac G4 doen?
    Op de PowerMac G4 is té weinig ruimte beschikbaar en de oude HD uit mijn iBook heeft meer ruimte, daarom stel ik deze vraag.

Met vriendelijke groeten,
    Rico

Bijdrager
    wout3r

Kan prima:) Alleen ik denk wel dat je tiger opnieuw moet installeren.

Moderator
    unSOUND

Niet zonder kunst en vliegwerk in ieder geval. In een iBook zit een 2,5 inch schijf, en in een PowerMac een 3,5 inch… deze hebben ook andere aansluitingen, en ik weet niet uit mijn hoofd of daar adapters voor zijn… ik gaat eens rond kijken…

Bijdrager
    ocramarco

Zou ik ook niet zo snel weten..
    Ik weet wel dat je USB cases hebt om 2,5 inch schijfjes in te doen.

Bijdrager
    Barabas2005
    ”unSOUND”

en ik weet niet uit mijn hoofd of daar adapters voor zijn…

Yeps, die zijn er. Ik heb ze zelf ook gebruikt vroeger om mijn oude notebook schijven een tweede leven te gunnen. Ze zijn in de meeste computerzaken te krijgen. Hou er wel rekening mee dat de schijf in een notebook trager is dan een 3.5″ schijf.

Bijdrager
    Xcode

Het gaat er alleen om dat de PowerMac G4 nog minstens een half jaartje langer z’n werk te laten uitoefenen.

Bijdrager
    Barabas2005

Dat moet dan geen probleem zijn met dit joopie die te koop is bij Conrad.

Whoa, de hyperlink naar Conrad is komen te vervallen. Nou ja, in ieder geval kun je alles vinden onder http://www1.nl2.conrad.com .

Bijdrager
    macpro

Geen idee wat zo’n adapter kost, maar een 7200 RPM 80 GB schijf met 8 MB cache heb je tegenwoordig al voor €50,-.
    En dat is een flink stuk sneller dan een notebook schijfje.

Bijdrager
    Paul
    ”Barabas2005″
    ”unSOUND”

en ik weet niet uit mijn hoofd of daar adapters voor zijn…

Yeps, die zijn er. Ik heb ze zelf ook gebruikt vroeger om mijn oude notebook schijven een tweede leven te gunnen. Ze zijn in de meeste computerzaken te krijgen. Hou er wel rekening mee dat de schijf in een notebook trager is dan een 3.5″ schijf.

ik heb er zo’n eentje: 25 euro; werkt perfect – usb2.0 – kan dus ook goed

Bijdrager
    huinkroese

Ik zou inderdaad eerder voor een paar tientjes een 3,5″ kopen en de andere schijf lekker in de iBook laten zitten. Is toch zonde? Pomp je de boel via firewire over, ben je met een uurtje klaar! Scheelt een hoop gezeik, en is niet zo héél veel duurder toch?

Bijdrager
    Xcode

Ik heb een nieuwe hardeschijf in m’n iBook gezet, omdat ik daarop meer ruimte nodig had.
    In de PowerMac G4 zit een veel kleinere HD dan diegene die over is, vandaar dat we voor het inbouwen van die HD kiezen. In de PowerMac G4 zit op dit moment een HD van 10 GB en daar kan dus nét niet OSX op, want dat hebben we al geprobeerd. Het inbouwen van de HD van 30 GB doen we, omdat er in feite nog geen nieuwe server nodig is maar wel ruimte.

Maar zo’n adapter is toch niet verschrikkelijk duur?

Bijdrager
    macpro

Kijk als alternatief naar een kastje voor de iBook schijf.
    Die krijg je ook al relatief goedkoop en dan hang je de schijf via een FireWire kabel aan de PowerMac.
    Later kun je de schijf dan voor andere dingen gebruiken.

Bijdrager
    Xcode
    ”macpro”

Kijk als alternatief naar een kastje voor de iBook schijf.
    Die krijg je ook al relatief goedkoop en dan hang je de schijf via een FireWire kabel aan de PowerMac.
    Later kun je de schijf dan voor andere dingen gebruiken.

Dat is ook nog een idee, maar de hardeschijf van de PowerMac G4 is op dit moment te klein om daar OSX op te zetten. Dus komt het inbouwen op de eerste plaats en jouw idee kan altijd nog.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.