-
”unSOUND”
en ik weet niet uit mijn hoofd of daar adapters voor zijn…
Yeps, die zijn er. Ik heb ze zelf ook gebruikt vroeger om mijn oude notebook schijven een tweede leven te gunnen. Ze zijn in de meeste computerzaken te krijgen. Hou er wel rekening mee dat de schijf in een notebook trager is dan een 3.5″ schijf.
Dat moet dan geen probleem zijn met dit joopie die te koop is bij Conrad.
Whoa, de hyperlink naar Conrad is komen te vervallen. Nou ja, in ieder geval kun je alles vinden onder http://www1.nl2.conrad.com .
”Barabas2005″”unSOUND”en ik weet niet uit mijn hoofd of daar adapters voor zijn…
Yeps, die zijn er. Ik heb ze zelf ook gebruikt vroeger om mijn oude notebook schijven een tweede leven te gunnen. Ze zijn in de meeste computerzaken te krijgen. Hou er wel rekening mee dat de schijf in een notebook trager is dan een 3.5″ schijf.
ik heb er zo’n eentje: 25 euro; werkt perfect – usb2.0 – kan dus ook goed
Ik heb een nieuwe hardeschijf in m’n iBook gezet, omdat ik daarop meer ruimte nodig had.
In de PowerMac G4 zit een veel kleinere HD dan diegene die over is, vandaar dat we voor het inbouwen van die HD kiezen. In de PowerMac G4 zit op dit moment een HD van 10 GB en daar kan dus nét niet OSX op, want dat hebben we al geprobeerd. Het inbouwen van de HD van 30 GB doen we, omdat er in feite nog geen nieuwe server nodig is maar wel ruimte.Maar zo’n adapter is toch niet verschrikkelijk duur?
”macpro”Kijk als alternatief naar een kastje voor de iBook schijf.
Die krijg je ook al relatief goedkoop en dan hang je de schijf via een FireWire kabel aan de PowerMac.
Later kun je de schijf dan voor andere dingen gebruiken.Dat is ook nog een idee, maar de hardeschijf van de PowerMac G4 is op dit moment te klein om daar OSX op te zetten. Dus komt het inbouwen op de eerste plaats en jouw idee kan altijd nog.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.