5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Flipstra

HD troubles in OSX

Wat is nu de juiste manier om twee HD’s in een G4 450 MP te stoppen? Ik heb een 2e schijf van 80G gekocht, deze op de bestaande 30G schijf geplaatst, ingesteld als slave (de orginele als master) en als ik dan opstart krijg ik een mooi grijs scherm zonder appel. Er gebeurd dus niets… Dit terwijl de schijf eerst wel functioneerde, maar veel problemen veroorzaakte (errug traag, bij het dubbelklikken op de schijf moest ie eerst 3 minuten zoeken) Ik kwam erachter dat beide schijven waren ingesteld als slave, vandaar dat ik 1 master en 1 slave heb gemaakt, maar dan start de comp. niet meer op…. iemand een idee?

Bijdrager
    Jef

Ik heb bij mij de eerste als master gezet en de 2 andere als cable select en dat werkt prima onder jaguar. De eerste bevat ook de systeem-software.

Bijdrager
    artimachead

Geen idee hoe het echt moet. Ik weet wel dat het bij mij probleemloos werkt.

De orginele schijf, 27Gb heb ik als master laten staan gewoon op zijn orginele stek. Hierop alle programma’s gezet.
    De 120GB tweede schijf als slave ingesteld. Op de tweede schijf staan alle documenten. Werkt prima op één ding na. Bij het opslaan wil OSX altijd naar de home directory toe. Maar ja met een favoriet een tussendoortje gemaakt en het werkt eigenlijk wel OK.

Bijdrager
    Flipstra

hmmm, volgens mij is mijn nieuwe schijf niet okee. Maakt niet uit hoe ik ‘m d’r in zet, hij mount em niet meer. Ik krijg de melding: you inserted a disk OSX can not read. Ik kan dan op ignore of disk utility klikken. Op ignore gebeurd er nix, en disk utility zegt ‘the disk needs to be repaired’. Hopeloos geval volgens mij. Zelfs DiskWarrior loopt vast als ik ‘m probeer te checken :( Gelukkig zit er nog garantie op :) al ben ik de data dan wel kwijt :x

Bijdrager
    JeePee

Het vastlopen van DiskWarrior hoeft niet aan je harddisk te liggen… Als je versie 2.1.1 gebruikt is een vastloper zeer uitzonderlijk, een vastloper van versie 3 (Sneak Peak) heb ik ook op mijn iMac G4 nu ook al een aantal maal meegemaakt…:roll:

Maar verder klinkt het wel alsof hij niet helemaal goed is…..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.