11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbieKai

HD Powerbook vervangen: welke nemen?

Ik wil de standaard hd van mijn Powerbook G4 15″ 1,67 ghz vervangen voor een grotere;
    welke moet ik nemen en waar moet ik op letten?

bvd. Robbie

Bijdrager
    f.zijlstra

je moet letten of de schijf die je koopt nog wel compatible is met je ouwe powerbook.
    Heb zelf nog de powerbook G4 1,5 GHZ… en heb inmiddels de nieuwe macbook pro in bestelling staan.
    Zou er zelf niet al te veel geld meer in pompen…

Daarbij is het bij een powerbook vrij omslachtig de harddisk te verwisselen/ en het laten doe is vaak vrij prijzig.
    Wat je keus ook mag zijn, succes iedergeval

Frank :apple:

Bijdrager
    Ferris Bueller

Ik zal er zelf niet aan beginnen. Met die G3-tjes was het nog vrij eenvoudig, maar aan de powerbook puhhh….
    Ik zal hem wegbrengen, kunnen ze gelijk allles keurig voor je overzetten.

:)

Bijdrager
    wouterleenders

Is prima te doen. De handleiding volgen op ifixit.com, schroefjes op de goede volgorde houden, schijfje kopen (ik heb er 160GB ingezet bij een 1,67Ghz PB) en er 20 minuutjes voor vrij maken.

Succes!

Bijdrager
    Misja

Ik heb deze er zelf in gezet. Heerlijke, stille schijf.

Bijdrager
    macpro

Neem er iets meer tijd voor dan 20 minuutjes.
    Het is zelf te doen, maar als je die Mac nog niet eerder open hebt gemaakt, dan moet je je vooral niet haasten.

Bijdrager
    mac4us

De hd van mijn PB g4 1Ghz 12″ begaf het onlangs na bijna vijf jaar. Ik heb een western digital 120 GB geplaatst omdat die op voorraad was en ik de PB als mobiel kantoor(tje) gebruik en weer snel operationeel wilde hebben. Machientje was meteen aanzienlijk pittiger. De hd was 2,5-3x sneller in een xbench test, hetgeen overall tot 30% snelheidstoename leidde en dat merk je (althans de eerste dagen na vervanging).
    De 12″ is lastiger dan de 15″/17″ modellen. Voor m’n plezier haal ik hem niet meer los. Met name door de connector van de aan/uit toets die losliet van het moederbord. Op ifixit staat de werkwijze goed beschreven. Sneuvelt er een toets van het keyboard, dan kun je altijd nog bij powerbookmedic terecht (of bij een reseller die een defect toetsenbord heeft liggen). Succes, ik ben weer in m’n nopjes met de PB 12″.

Bijdrager
    RobbieKai

Bedankt!
    Weekend maar eens proberen of ik ook zo handig ben!

Bijdrager
    Misja

Laat ons weten of het gelukt is, of als je vastloopt met bepaalde onderdelen…

Bijdrager
    1984
    ”RobbieKai”

Weekend maar eens proberen of ik ook zo handig ben!

Nieuwe Harde Schijf Macbook : Zelf of Laten Doen !?!

Moderator
    unSOUND

Alleen gaat het daarom om MacBooks. En daar gaan andere schijven in.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.