9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    agostini

HD partitie maken

Hallo kan iemand me uitleggen hoe ik een partitie kan maken van me HD?
    Ik heb Studio disk maar kom er niet uit :oops:

Bijdrager
    PietjePuk

Kan gewoon via het schijfhulpprogrammabeheer bij “wissen” en dan kan je daar alles instellen.

Bijdrager
    agostini

njah maar kan je niet net als op een pc gewoon een partitie bij maken van je HD zonder iets te wissen?
    zoals partitionmagic ..

Bijdrager
    PietjePuk

Dat weet ik niet zeker, wat ik wel weet is dat daar enige risico’s aan verbonden liggen, zo kan je deeltjes van data overschrijven die oorspronkelijk op de HD stonden. Best is van alles eraf te halen, ze in te delen in partities en dan de (oude) data er terug op te zetten. Zo voorkom je problemen.

Bijdrager
    tiny

Daar schijnen wel progjes voor te zijn maar het wordt sterk afgeraden. Beter grondig doen tijdens het initialiseren van de schijf. Dus als je het alsnog wilt doen, moet je de boel ff over zetten naar een andere schijf en dan later weer terug zetten…

Bijdrager
    JeePee

Ik neem aan dat je DiskStudio bedoelt, een prima programma. Het beste is het om altijd voor een goede backup te zorgen. Je moet opstarten vanaf een externe schijf (CD of FireWire-HD). Daarna kun je de interne schijf of welke schijf je wilt partitioneren selecteren en kies voor Partition. Even grootte en naam instellen en gaan met die banaan.:D

P.s. Zorg bij alle software, dat je de meest recente update hebt.

Sleutelbeheerder
    Night

Je hebt er twee goede tools voor om dat te doen zonder de disk eerst te formateren:

Volumeworks
    en
    iPartition

Beiden zijn overigens NIET gratis.

Bijdrager
    Oppie
    ”agostini”

Hallo kan iemand me uitleggen hoe ik een partitie kan maken van me HD?

Heeft iemand je ook al uitgelegd dat het partitioneren
    meestal onnodig, en vaak ook onhandig is?!
    Zeker als niet weet hoe te partitioneren…

Bijdrager
    Deskman

Moet je idd niet willen.

Het is een windows-afwijking. De belangrijkste motivaties gelden niet. Het is niet veiliger, het is niet handiger, het is niet sneller, het is niet slimmer.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.