8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeke_nl

    HD op TC via internet zichtbaar maar niet te benaderen

    Hallo Allemaal,

    Ik zit er al ruim een week mee te stoeien en nog wil het mij niet lukken, mijn wens heb ik hier al meerdere malen voorbij zien komen (het kunnen benaderen van een HD welke is aangesloten op mijn TC via het internet). Ik heb echter geen eerdere post kunnen ontdekken die mijn specifieke probleem omschrijft, daarom dan toch maar de vraag hier gesteld:

    Ik ben inmiddels zover dat ik vanaf mijn kantoor de HD, welke is verbonden met mijn TC thuis, wel kan zien maar vervolgens niet kan benaderen. De TC zelf kan ik wel instellen op afstand, waarmee ik wil aangeven dat de functie “Sta configuratie via WAN toe” wel werkt.

    Ik weet niet wat voor jullie specialisten relevante informatie is, ik zie dan ook uit naar jullie op- en/of aanmerkingen danwel vragen over eventuele relevante gegevens voor het trouble shooten.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Gr.,

    Bert

    Bijdrager
    SunKeeper

    Ik zou het ook graag willen weten.

    Ik heb het geactiveerd via mijn AirPort Extreme (5de generatie, de nieuwste) met firmware 7.6.1 erop.
    Als ik op een locatie (buiten mijn thuisnetwerk) naar mijn huis-IP-adres ga, kom ik daar niet op. Via iCloud.com zie ik ook niets.

    Hoe kom je er dan wel op?

    Bijdrager
    Zeke_nl

    @SunKeeper,

    Ik zie de schijven wel maar kan er niet “opkomen”. Samengevat, ik ben op kantoor – TC en, daarmee ook de HD’s die zijn aangesloten, is zichtbaar in Finder – vervolgens klik je op een HD – dan verwacht ik de bestanden op de HD’s te kunnen zien – dat gaat dus niet…

    Gr.

    Bert

    Bijdrager
    SunKeeper

    Bij mij verschijnt er niets.

    Ik begrijp ook niet wie de verbinding legt. De Mac of AE? Hoe weten ze elkaar anders te vinden over het internet?

    Verder wordt er ook niets geblokkeerd. De router (daar verbind ik rechtstreeks draadloos mee) die ik buitenshuis gebruik, is ook direct het modem, en hangt aan dezelfde provider als mijn thuisaansluiting. Daar kan het dus ook niet aan liggen.

    Bijdrager
    SunKeeper

    Ik heb het gepost in de Apple community.

    https://discussions.apple.com/message/17670806#17670806

    Nu even afwachten of iemand het kan uitleggen.:smile:

    Bijdrager
    defores

    @Sunkeeper,

    Je kan met je Apple ID inloggen op de TC zowel als de iMac.
    Hierdoor is het mogelijk dat ze elkaar zien, echter komt het voor dit niet altijd werkt en dit kan komen doordat de provider het protocol niet ondersteund (wat in Amerika meestal wel het geval is).

    Aangezien nu wel het zichtbaar in Finder is dan zou ik de gebruikersaccount die toestemming hebben op de TC eens doorlopen of de rechten wel juist staan.

    Bijdrager
    Zeke_nl

    @Allemaal,

    Even een update van mijn kant, heb vanmiddag gebeld met de helpdesk van iCentre (geweldige club trouwens) en via hen heb ik het zaakje uiteindelijk werken gekregen. Ik had, geheel volgens de instructies van Apple, de schijven gedeeld via WAN en als beveiliging een account ingesteld. De medewerker van iCentre helpdesk verzocht me dit aan te passen naar beveilig via het wachtoord van de TC. Daarna functioneert het zoals gewenst.

    Nu moet ik alsnog een keer de beveiliging middels account activeren om te zien of dat dan ook goed zal gaan. uiteindelijk zou dit een betere beveiliging zijn, dus dat heeft dan natuurlijk ook mijn voorkeur. Als verklaring voor dit verschijsel kreeg ik te horen dat er een bug zit (of kan zitten) in mijn TC.

    Ik moet het overigens nog testen buiten mijn WiFi netwerk om, echter voor dat ik de aanpassing had doorgevoerd kon ik ook via WiFi de schijven wel zien maar niet benaderen. M.a.w. ik heb het nog niet getest terwijl ik fysiek ook op een andere locatie ben dan thuis, echter gezien het feit dat ik nu de schijven wel weer kan benaderen neem ik gemakshalve aan dat het nu wel zal zijn opgelost.

    Ik ga dit vanavond nog wel even testen, ik zal jullie laten weten of dat ook goed is verlopen.

    Groet,

    Bert

    Bijdrager
    Zeke_nl

    @Allemaal,

    HET WERKT!

    Groet,

    Bert

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.