10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    reposte

HD op DVD

Leute,

Ik ben dus een leek wat HD betreft. Dus ook een lekenvraag: als ik een montage van ongeveer een minuut heb (nee, ik maak zelf niet zulke korte filmpjes, maar ik mag er wel fijn DVD’s van bakken), kan ik die in HD op een gewone DVD bakken? Of moet ik dan toch aan HD-DVD/Blu-Ray denken? Gaat het werken (vooral) qua bitrate? Qua bestandsgrootte moet het denk ik wel lukken (nogmaals: HD van 1 minuut lang…)

Alvast dank!

Bijdrager
    reposte

Dank voor de info, Dan kan ik nu op zoek naar een Blu-Ray of HD-DVD brander;)

Bijdrager
    BenVG

en daarna (misschien nog moeilijker) iemand met een BR-speler of HD-DVD speler 8)

Bijdrager
    pascal75

zou je geen HD materiaal van 1 minuut op een DVD schijfje kunnen zetten ???

Een blue-ray speler zal dit toch ook wel kunnen lezen denk ik…
    Ik kan namelijk ook een DVD op gewone CD branden, ( zolang de inhoud van de film de capaciteit van het opslag medium maar niet overschrijd ! )

succes

Bijdrager
    reposte

@pascal75: dat is nou precies wat ik bedoelde. Hoewel ik aan de andere kant ook ergens iets gehoord heb over bitrates (dat de meeste DVD-spelers de benodigde bandbreedte voor HD niet aankunnen).

@BenVG
    : mijn \”klant\” (het is meer een vriendendienst) wil dit filmpje in twee versies uitdelen aan zijn klanten. HD en SD. SD is natuurlijk geen probleem (Compressor is nu de SD-versie aan het uitpoepen), maar het ging mij even over de HD, zodat mensen bij die lezing kunnen kiezen tussen een HD of een SD schijfje.

Bijdrager
    8lux

Maak een combi video/data dvd. In de video dvd structuur gewoon het filmpje in SD en in een aparte map de HD versie als mov/wmv/weetikveel bestand (H.264 bijvoorbeeld). Dan kan de HD versie i.i.g. op computers afgespeeld worden…

Bijdrager
    pascal75
    ”reposte”